כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מד"א נסוג: יספק מידע לארגוני ההצלה

המלחמה בין מד"א לארגוני ההצלה: משרד הבריאות כפה על ארגון מד"א להחזיר מיידית את הביפרים למתכונת הרגילה • תקום ועדה בלתי תלויה לבחינת פתרון בעיית המידע

עושה סדר. ליצמן. צילום: יואל לוי
עושה סדר. ליצמן. צילום: יואל לוי



בפגישה שהתקיימה היום (ד) אחר הצהרים במשרד הבריאות בין המשנה למנכ"ל ד"ר בועז לב ואנשי משרדו עם נציגי איחוד הצלה ומגן דוד אדום, דנו הצדדים בהחלטת מד"א להפעיל נוהל חדש להפצת מידע במערכות הביפרים והמירס המחוברות למוקד מד"א.

לפי הנוהל, כאשר פונים ל-101 ידווח האירוע רק בציון האזור, ללא כתובת מדוייקת, פרטים מזהים או שם החולה. מתנדב המצוי באיזור, עליו להתקשר למוקד הכוננים, ורק אחרי שיזוהה ויאושר, יקבל אם בכלל, את הכתובת המדוייקת.

הנוהל - שהופעל בשם ההגנה על זכויות החולה ושמירה על פרטיותו - היה מקשה על מתנדבי ארגוני ההצלה לפעול.

ההחלטה פתחה מלחמה בין מד"א לארגוני ההצלה, וסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, התערב במחלוקת.

עם סיום הפגישה במשרד הבריאות, עודכנה הנהלת ארגון 'איחוד הצלה', כי משרד הבריאות הורה למד"א להחזיר במיידית את המצב לקדמותו.

במקביל תקום ועדה בלתי תלויה לבחינת פתרון בעיית המידע להצלת חיי אדם.

כולם מרוצים

המעניין הוא כי בכל הצדדים יצאו מרוצים מהפגישה ומההחלטה הנילווית לה.

מצד אחד, מבחינת איחוד הצלה תמו ימים של פגיעה בחיי אדם על כך שבו וזעקו. למרות העובדה ששם החולה לא יועבר אליהם בביפר, הם סיכמו את הישיבה במילים הבאות: "משרד הבריאות הורה למד"א להחזיר במיידית את המצב לקדמותו". אז נכון שהמצב לא יוחזר לגמרי "לקדמותו", אבל אין ספק שאת ההישג המשמעותי השיגו: עדכונם בפרטי החולה ומתן אפשרות לזנק אליו במהירות האפשרית כדי להציל חיים.

אלא שגם במד"א, למרבה ההפתעה, מרוצים לגמרי. לדבריהם, "משרד הבריאות קיבל היום את עמדת מד"א שאין לפרסם בהודעות ביפר הנשלחות לכוננים, פרטים אודות חולים או נפגעים שיש בהם משום פגיעה בפרטיות החולה".

במד"א מצביעים, אגב, על תמיכה נוספת לעמדתם שהתקבלה במהלך היום ממספר רבנים ידועים, בהם הרב שמואל אליעזר שטרן נשיא הצלה גוש דן, אשר בירכו על המהלך של מד"א לשמירת צנעת הפרט של החולים.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד