ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אור ירוק יוצאת בפעילות לחופשת הקיץ לתלמידי החינוך הדתי

עמותת אור ירוק ומנהל החינוך הדתי יוצאים בפעילות משותפת לחופשת הקיץ בתוכנית "חמד של חופשה" הכוללת שמירת קשר עם התלמידים, פעילות משותפת ופעילות התנדבותית בקהילה

אור ירוק יוצאת בפעילות לחופשת הקיץ לתלמידי החינוך הדתי

אור ירוק ומנהל החינוך הדתי יוצאים בפעילות משותפת, במסגרת תכנית "חמד של קיץ", לכל תלמידי מנהל החינוך הדתי, כיתות א-י"ב, לחופשת הקיץ הקרובה. מנהל החינוך הדתי מקיים זו השנה השנייה את תוכנית "חמד של קיץ". הפעילות מתמקדת בנושא של בית הספר כמשפחה וכתוצאה מכך: שמירת קשר עם התלמידים, פעילות משותפת ופעילות התנדבותית בקהילה. השנה החליטו חמ"ד ואור ירוק לחבור יחדיו לפעילויות סביב "יום ללא תאונות - 24/7" - תחת הכותרת "ונשמרתם מאד לנפשותיכם".

אברהם ליפשיץ, ראש המנהל לחינוך דתי במשרד החינוך, אמר כי "אורח החיים של חמ"ד הוא כי בית החינוך של הילד הוא בדיוק כמו המשפחה שלו, ולכן המורים – כמו ההורים - נמצאים בקשר ודואגים לילדים גם בחופשה ולא רק בזמן הלימודים. הנושא של היפגעות ילדים בתאונות בקיץ הוא קרוב מאד לליבנו, וכאשר עלו רעיונות שונים לפעילות הקיץ הקרוב, החלטנו לקיים פרויקט משותף עם אור ירוק. אנו בטוחים, כי העיסוק בבטיחות בדרכים והעשייה בנושא יהיו בעלי השפעה לא רק בקיץ אלא לאורך השנה כולה, ויסייע לשמור על בטיחותם של הילדים."

צביקה באר, מנהל מערך השטח באור ירוק: "תקופת הקיץ מלווה בתאונות דרכים רבות בהן מעורבים ילדים ובני נוער המצויים בחופשה. אור ירוק וחמ"ד חברו יחד כדי להיאבק בבעיה קשה זו, בפעילות אשר תעמוד לאורו של הציווי המקראי "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". כולי תקווה כי באמצעות פעילות זו נצליח לצמצם, ולו במעט, את מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים, שכן כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו."

מדובר בשלוש פעילויות שיועברו ב-24/7 ב-180 בתי ספר בהם לומדים 30,000 תלמידים: פעילות מדריכים צעירים – אור ירוק ומדריכי של"ח צעירים מאגף השל"ח במשרד החינוך, יקיימו פעילות חינוכית ערכית משותפת להתנהגות מצילת חיים בקרב תלמידי כיתות ג'-ו' בבתי הספר היסודיים. בפעילות זו ישתתפו 200 בתי ספר של מנהל החינוך הדתי, ויודרכו 60,000 תלמידים בכל רחבי הארץ. הפעילות תתמקד בשלושה נושאים עיקריים: הליכה בטוחה וחציית כביש באופן בטוח, רכיבה בטוחה על אופניים ונסיעה בטוחה ברכב.

בנוסף, תתקיים פעילות נראות קהילתית 24.7 - שבמסגרתה תתקיים פעילות "תופסים צומת" - הסברה ומניעה בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, ייתלו שלטים, יחולקו פליירים ותיערך פעילות חווייתית. כמו כן, יופץ ניוזלטר ייעודי לפעילות של אור ירוק לציבור ההורים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד