ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

לקנא באלעד: תוך חודש ו... יש להם מרפסת

מי לא מכיר את הבירוקרטיה הכרוכה בהרחבת דירה? • בלשכת ראש עיריית אלעד, יצחק עידן, מצאו פיתרון לסחבת: במסגרת רפורמה חדשה אושרו עשרות תיקים תוך חודש

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



מי מאיתנו אינו מכיר את הבעיה?

המשפחה גדלה, רוצים להוסיף חדר/מרפסת, מגישים בקשה לעירייה, ומתחילים לספור את השנים החולפות בטרם מגיע האישור המיוחל. יש שיטות עוקפות, כך יודעים לספר מומחים שעשו זאת, אבל השיטות הללו יכולות להסתיים בבית כלא.

אבל, לא תאמינו, באלעד מצאו פתרון: ישב ראש העיר, יצחק עידן, על המדוכה יחד עם בכירי מחלקת ההנדסה, ויחד הביאו לתוצאה מרשימה - אישור, תוך חודש ימים בלבד. אולי נתניהו, שמדבר לאחרונה הרבה מאוד על וד"לים, יבוא לערוך אצלם קורס מזורז.

התירוצים מוכרים עד לעייפה: מחסור בכוח אדם, בירוקרטיה. מאחוריהם עומדת עגמת נפש גדולה לתושבים וכאב ראש גדול לכל מי שחושב על עוד בלטה בדירה.

לאחר לבטים רבים החליט עידן לעשות סוף לסיצנה המבישה. חסל סדר עשרות התיקים התקועים בהליכי רישוי במחלקת הנדסה. מעתה: רפורמה בכל המחלקות וחיסול נגע הסחבת.

כדי להשיג את התוצאה התקשרה העירייה עם משרד אדריכלים מהמובילים בארץ , שהשותפים הבכירים בו הם מהנדסי עיר לשעבר בעלי שם ארצי - 'געש אדיכלים', אשר מייעץ למשרדי ממשלה. המשרד התחייב לבדוק כל בקשה שתוגש למחלקה, והם יהוו תגבור למחלקת הנדסה.

הבשורה הגדולה היא שכל בקשה שתוגש תטופל תוך 21 יום מקסימום, ומיד לאחר מכן היא תגיע לוועדה תוך 10 ימים,

כפועל יוצא מכך, בעלי הבקשות להיתרים יקבלו תוך חודש וחצי. היתר, בכפוף להמצאת כל המסמכים, ההנחיות של אישור ההיתרים כפופות לתקנות תכנון ובניה הארצית.

בלשכת ראש העיר אמרו, כי במהלך 3 החודשים האחרונים שבהם כבר בוצע התהליך בהדרגה ובשלבים, תוך כדי הסתגלות ולמידת הדברים בשטח, אושרו כבר עשרות תיקים בעיר, וכי בכל בעיה או שאלה בהם נתקלים האדריכלים, הם פונים ישירות להנהלת העיר, על מנת להגיע להבנות מול החברה, למען מרחיבי הדיור, ומול כל הגורמים הרלוונטיים.

אז כעת, כאשר האלעדים יכולים לזכות במהירות בעוד חדר, תושבי שאר הערים החרדיות מוזמנים להציע לראש עירם לטלפן לעידן ולשמוע ממנו על השיטה המבריקה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד