ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פיקנטי: נתניהו על סוריה, פסטה ודיאטה

ראש הממשלה נתניהו נאם הערב בטקס ציון יובל להתיישבות בבקעת הירדן ושפע מליצות. נתניהו התייחס לאהבתו לפסטה עם בזיליקום, וכיצד הוא מצליח לאכול את התמר האהוב עליו ולא להרוס את הדיאטה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) לאתגרים הביטחוניים ולזליגה מסוריה, "אנחנו רואים קצת צפונה מכאן מה קורה כשהם מנסים להתמקם מעבר לגבולנו. יש לנו מדיניות ברורה - מי שמנסה לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו. אנחנו לא מקבלים זליגות, ואם פוגעים בנו אנחנו מחזירים אש - וזה לא לוקח הרבה זמן", אמר.

את הדברים אמר נתניהו בטקס לציון יובל להתיישבות בבקעת הירדן שהתקיים באנדרטת הבקעה. הוא סיפר כי "אני זוכר היטב את המפגש שלי כחייל וכמפקד בסיירת מטכ"ל עם בקעת הירדן לאחר מלחמת ששת הימים. זו הייתה באמת ארץ המרדפים, והיא הייתה זירת פעילות מרכזית בשירותי הצבאי. יצאנו למבצעים, קיימנו מארבים ופשיטות, יש כאן כמה מבוגרים בגילי שבוודאי זוכרים את מבצע כראמה, זה היה המבצע הצבאי הראשון, נדמה לי, שבו השתתפתי, אחר כך היו רבים אחרים, בעיקר בלילות. לחמנו במחבלים על קו המים וגם מעבר לו, מצדו השני של הגבול".

נתניהו הוסיף כי "הזכרתי את בקעת הירדן בהקשר של ביטחון משום שיש לה חשיבות ביטחונית עליונה למדינת ישראל. המזרח התיכון הוא הפכפך ואלים, ולכן הבקעה היא חגורת מגן אסטרטגית עבור המדינה, ובלעדיה עלול השיטפון הפונדמנטליסטי להגיע אל פנים הארץ, עד גוש דן. לכן קו ההגנה המזרחי שלנו מתחיל במקום הזה, ואם אנחנו לא נהיה פה טהראן וחמאסטן יהיו פה, ולא ניתן לזה לקרות".

הוא חשף את אהבתו לפסטה עם בזיליקום: "באחד מהביקורים שלי כאן לקחו אותי לחממה, ואני מריח ריח טוב שאני מאוד אוהב. בעוונותיי אני אוהב פסטה, אבל פסטה איטלקית אוכלים עם בזיליקום, ואני בחממה ענקית שכולה בזיליקום. אני שואל אותם: "למי אתם מוכרים את הבזיליקום הזה?", הם אומרים לי: "לאיטליה". זה כמו למכור קרח לאסקימואים, אבל זה נעשה פה".

ולא רק פסטה עלתה בנאומו של נתניהו, גם תמרים וגם דיאטה: "ודוד, כמעט בכל פגישה שלי איתך אנחנו מדברים על תמרים, תמרים. ותמיד דוד מביא לי מג'הול. אני אומר - המג'הול הזה נראה מאוד עסיסי וטעים, אבל זה בטח פצצה של קלוריות, בומבה של קלוריות. זה טעים, אבל זה קלוריות. אני שואל אותו: "אין לך משהו יותר דיאטתי"? אז אל תדאגו, החברים כאן כבר סידרו את העניין, ולאחרונה הם נתנו לי לטעום תמרים דלי קלוריות מזן מיוחד, ואני אומר לכם, הם טעימים ולא משמינים. אבל אתם רואים שהחדשנות הישראלית מתחילה בחממות ומגיעה לצמרות כאן בבקעת הירדן, מן השורשים ועד הצמרות".

לסיום, הוא חזר לנושא הביטחוני: "אני רוצה לומר לכם עוד דבר שנוגע ליחסינו עם שכנינו, כל המרחב הזה, כולו, יכול וצריך להיות מנוף לשיתוף פעולה אזורי. אזור של שלום, אזור של פריחה, אזור של שגשוג למען כל עמי האזור. יש לנו הסכם שלום עם ירדן, מה שלא היה כשהייתי כאן חייל. יש לנו הסכם שלום ובשתי גדות הירדן אני רואה ירוק, אנחנו מיישבים ונוטעים, הם בונים ושותלים, ואני בטוח שאנחנו יכולים להרחיב את שיתוף הפעולה האזורי דווקא כאן, לבנות קשרים של ידידות ורצון טוב. בקעת הירדן יושבת על השבר הסורי-אפריקאי, במקום שבר נביא מרפא, ונהפוך את הבקעה לעורק חיים משגשג", אמר לסיום.
בנימין נתניהו פסטה בזיליקום דיאטה תמר מגהול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד