כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

עורכת הדין: "דהאן לא התכוון להרוג את הרב" • ראיון

עורכת דינו של אשר דהן - קטי צווטקוב - בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' • "דהאן נראה רגוע ובריא - הוא טוען שלא התכוון להרוג את הרב אלא רק לפגוע בו"

אשר דהאן בהארכת משפטו
אשר דהאן בהארכת משפטו

אשר דהן, החשוד ברצח הרב אלעזר אבוחצירא, נשלח לשבוע הסתכלות בבית חולים פסיכיאטרי, לאחר ששהה במעצר בבידוד בבית הכלא שקמה באשקלון.

קטי צווטקוב, עורכת דינו מטעם הסנגוריה הציבורית פגשה אותו היום לראשונה. והיא מספרת על כך ל'בחדרי חרדים'.

• מה שמעת ממנו?

"שמעתי דברים רבים, הרבה מהם לא לציטוט. מה שכן הוא אמר שהוא לא התכוון להרוג את הרב אלא רק לפגוע בו. הוא סיפר כי לאחר שהוא יצא מהחקירה הוא רוצה לתת ראיונות בכלי התקשורת על כל מה שהתרחש.

"מבחינה פיזית הוא נראה בריא. הבדיקה הראשונית קבעה שהוא צריך הסתכלות ושם עדיין אין תשובה סופית. זה יכול להימשך 7 ימים או אפילו יותר. תלוי בתשובות של הפסיכיאטרים".

• הוא סיפר לך על המניע שלו?

"לפי מה שהבנתי ממנו הוא מאד העריץ את הרב והיה אצלו בתקופה האחרונה פעם בשבוע. אני לא יכולה לפרט יותר מזה. הוא נראה מאד רגוע, לא מתוסכל או זועם על המצב".

• נפגשת עם אשתו?

"המשפחה מאד כואבת והמומה, גם אשתו. הם בני משפחה חרדית ומבחינתם הרב הוא דמות קדושה וצדיקה ויש להם פחד מאד גדול שייפגעו בהם. הבריחו אותם באמצע הלילה מהבית וכעת הם לא יודעים איפה הם יגורו.

"המשפחה שלו וודאי לא אחראית לעניין הזה. גם הילדים שלו שנמצאים במצב לא טוב הם לא אחראים למעשה. וודאי שמדובר במקרה שפגע בציבור רחב מאד. אבל לדעתי כלי התקשורת החרדים צריכים לעצור את ההתלהמות נגד משפחתו ונגד אשתו".

• אשתו ביקשה ממך להעביר לו מסר או הוא אליה?

"עברו מסרים בניהם, בעיקר אישיים. יש להם 4 ילדים והתחושה היא מאד קשה. המשפחה מרגישה אבודה. צריך לומר שהם נותקו מהסביבה הטבעית שלהם והם בהלם מוחלט מהקשר שלהם למקרה הזה".

• הוא שיתף מישהו בכוונותיו?

"לא. הוא לא שיתף אף אחד. מבחינת המשפחה והסובבים אותו - זה נפל עליהם כרעם ביום בהיר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד