כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ה'ינוקא' בראיון ראשון • ילבש גלימת אביו?

מרב שכונה בבאר שבע הוא זינק בין לילה לעמדת מפתח מהחשובות בעולם היהודי • בראיון ראשון הוא מספר על הרגע שבו הודיעו לו על התפקיד שישנה את חייו • לקריאה

רבי פנחס עם דודו זקנו הבבא ברוך. צילום: מאיר אלפסי
רבי פנחס עם דודו זקנו הבבא ברוך. צילום: מאיר אלפסי



מאז הרצח הנורא של רבי אלעזר זצ"ל, הגיעו רבבות לנחם את האבלים, בני משפחת אבוחצירא. הבן הבכור, רבי פנחס, עוד לא בן 35 וכבר הוכתר ליורשו של אביו, מקבל את כולם כשהוא יושב בענווה ליד דודיו הגדולים.

מרב שכונה בבאר שבע הוא זינק בין לילה לעמדת מפתח מהחשובות בעולם האדמו"רות והקבלה. בראיון בלעדי שהעניק ליהודה שלזינגר מ"ישראל היום" מספר רבי פנחס על הרגע שבו הודיעו לו על התפקיד שישנה את חייו.

"חצי שעה לפני ההלוויה נקראתי לחדר שבו אבי היה מקבל קהל", סיפר הבן "הגבאים והדודים האדמו"רים אמרו לי שהתקבלה החלטה למנות אותי לממשיך של אבא אבל קטונתי מלמלא את תפקידו. הוא היה ענק שבענקים ואני דל וקטן".

עיניו של הבן נפוחות ואדומות מחוסר שינה, אך את ליל הרצח לא ישכח. "בליל שישי יש כולל מיוחד עד הבוקר ולפתע התקשר אחד האברכים בחצר ואמר שאבא נדקר. יצאתי מייד והספקתי לנסוע בצמוד לאמבולנס אבל אחרי כרבע שעה הודיעו שאבא נפטר. זה היה רגע קשה מאוד. קשה עלינו המכה הזאת. אבא היה בשיא כוחו ופריחתו".

"אבא דרש מעצמו דברים גבוהים. הוא ישן שינה לא מסודרת וקצרה ולא אכל טוב היה שעות בבית הכנסת והקדיש שעות רבות בבית ללימוד אבל הוא ירד לפרטים והתעניין בכל ילד. הוא לא הגיע לאסיפות הורים אולם היה מעודכן בכל מה שקורה. אבא ליווה אותנו בשיעורי בית ובמבחנים ולמד איתנו. קיבלנו ממנו הכל".

העיתון מצטט את מקורביו של רבי פנחס הטוענים כי אין בכוונתו להתכסות כמו אביו בגלימה או להתלבש כמוהו. "מדובר בעילוי תורני אבל ברור שאיש לא הופך למקובל בתוך יומיים", הסבירו. "הוא יקבל על עצמו גזירות סגפנות וילמד שנים ארוכות. בינתיים כמו כל משפחות אבוחצירא יש לו זכות אבות שעוברת מדור לדור. הוא יוכל לקבל אנשים לשמוע את צרותיהם להשיא עצה טובה ולברך".

הראיון המלא פורסם על ידי יהודה שלזינגר בעיתון 'ישראל היום'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד