כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

פרשת מעצר בעל הצ'יינג מי-ם: הוארך מעצרו של נכד אדמו"ר

חמישה ימים לאחר חשיפת הפרשה ב'בחדרי', ביהמ"ש משחרר הבוקר את חלפן הכספים הידוע מירושלים וחשוד נוסף תושב העיר, ומותיר במעצר, רב בישיבה ונכד של אדמו"ר שכבר אינו בין החיים • כל הפרטים

אילוסטרציה. (pixabay)
אילוסטרציה. (pixabay)



חמישה ימים לאחר שנעצרו, שוחרר בעל עסק להמרת כספים וחשוד נוסף מירושלים, שמעצרם דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

בשבוע שעבר דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי חוקרי כוח משימה מיוחד בלהב 433 - יאח"ה, עצרו שלושה חרדים בחשד לעבירות של הלבנת הון, במטרה להסתיר את מקור הכסף, תוך הימנעות מדיווח כנדרש על פי החוק. ביום מעצרם, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בשמונה ימים אך השופט עמית מיכלס קיבל חלקית את הבקשה והאריך את מעצרם עד היום.

שניים מהחשודים, בהם בעל עסק וותיק להמרת כספים מירושלים, ואברך כבן 30 תושב שכונת קטמון בעיר, שוחררו היום בתנאים מגבילים. החשוד השלישי, בן 35 המשמש כרב בישיבה והינו אחיין של אדמו"ר חשוב מירושלים, הובא בשנית לבית משפט השלום בראשון לציון.

במידה ולא תהיה התפתחות משמעותית בחקירה, כך הסכימו חוקרי להב 433 ועורך הדין ארז בר צבי, החשוד ישוחרר מחר בשעה 17:00 למעצר בית בפיקוח אשתו. השופט קיבל את הסכמת הצדדים והאריך ביממה את מעצרו. במידה וישוחרר מחר למעצר בית, יהיה זה תוך הפקדה של 30,000 ש"ח, התחייבות עצמית וערבות צד ג' בסכום דומה.

מדובר בחקירה המנוהלת ע"י כוח משימה מיוחד בלהב 433 – יאח"ה, יחד עם רשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון, המתנהלת מזה כשנה שלפני שבוע הפכה לגלוייה ובמסגרתה נעצרו כ-16 חשודים ומעצרם הוארך למשך 4-12 ימים.

החקירה מתמקדת במלביני הון, המעבירים כספים בהיקפים עצומים, בין מספר מדינות בשיטות שונות, לרבות פליליות, מבלי לשלם מס נדרש. עם מעצרם של 20 החשודים, ערך כוח המשימה המשולב חיפוש בבתיהם של החשודים, על מנת לתפוס מסמכים וקבצים הקושרים אותם עפ"י החשד למגוון העבירות המיוחסות להם וכן נתפסו מספר רכבי יוקרה במסגרת הליכי חילוט, לצד תפיסת כסף ומסמכים בעסק למתן שירותי מטבע (צ'ינג') בת"א.

באי כוחו של בעל הצ'יינג', עורכי הדין קובי גולדמן, אורי גולדמן ומיכאל כשכאש, מסרו: "היותו של השחרור ללא תנאים וללא כל הגבלה על המשך פעילותו המיידית של הצ'יינג', ממחישה יותר מהכל את שאמרנו ביום המעצר הראשון: לא הייתה שום סיבה לעצור את בעליו וסיבה של "לא מספיקים לחקור" היא פשוט לא מוצדקת".

הערת המערכת: על פי פסק הלכה של רב, 'בחדרי חרדים' מפרסם שמות חשודים או נאשמים בעת הרשעתם, או במקרים בהם ניתן וצריך למנוע אפשרות של פגיעה בנוספים, או בהוראת שעה שקיבלה היתר רב.
להב 433 המרת כספים הלבנת הון ציינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד