כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סערה בוועדה: הח"כים קטלו את ח"כ שטרן • צפו

סערה התחוללה בוועדת העבודה והרווחה, שדנה בנושא הוזלת מחירי המזון על רקע החסמים הכשרותיים שמטילה הרבנות הראשית לישראל. ח"כית מ'ישראל ביתנו' התבטאה באופן חריג ואמרה כי "הרבנות היא מאפיה". שטרן מ'יש עתיד': "היא מכונה של ג'ובים" • הח"כים החרדים תקפו • וידאו

אייכלר ואשר באחת מוועדות הכנסת. צילום: פלאש 90
אייכלר ואשר באחת מוועדות הכנסת. צילום: פלאש 90



עימות סוער בדיון בוועדת העבודה בנושא חסמים ביישום רפורמת הקורנפלקס בעקבות דרישות הכשרות של הרבנות הראשית. ח"כ יוליה מלינובסקי מ'ישראל ביתנו' התבטאה באופן חריג ואמרה כי "הרבנות היא מאפיה". ח"כ ישראל אייכלר השיב לה אש: "מי אמר שהרבנות היא מאפיה?, את רוצה שאגיד ש'ישראל ביתנו' היא מאפיה?".



‏במהלך הדיון תקף ח"כ אלעזר שטרן את הרבנות ואמר כי "היא מכונה של ג'ובים, ללא תועלת. משגיחי הכשרות טומנים את ידם בצלחת". שטרן מ'יש עתיד' בחר להפוך את הנושא שבו הרבנות הראשית זקוקה לכח אדם וסמכויות כדי לאשר מוצרים המיובאים בייבוא מקביל ובחר כאמור לתקוף את הרבנות הראשית ולהאשים אותה ביוקר מחיה של מוצרים, כשבין היתר אמר במהלך דבריו כי "בשביל איזה חומר קטן שאולי ייכנס במאכל נרעיב ילדים".

ח"כ יעקב אשר תקף את שטרן ואמר כי הוא לא נוהג להגיב לדבריו של ח"כ שטרן שכן הטיפול בו עבר מזמן לאחריות משרד הבריאות, "השנאה של ח"כ שטרן לרבנות עוברת כל גבול וגם אם תיפול חללית הרבנות הראשית תימצא אשמה, אולם המשפט שאמר ח"כ שטרן זה שורש הטעות של מי שלא מבין בכשרות", אמר ח"כ אשר והסביר, "בשביל אנשים ששומרים כשרות להכניס חומר לא כשר במזון זה כמו לומר למשרד הבריאות, בשביל קצת חומר מסוכן במזון תרעיבו ילדים".

בהמשך דבריו אמר ח"כ אשר כי גם צרכני הכשרות רוצים שיוזילו מחירים והרבנות היא לא החסם לייבוא מקביל, כשקבעו את רפורמת הייבוא המקביל לא הכלילו את הרבנות הראשית בהפעלת הרפורמה על אף שמדובר בזרוע ממשלתית ולכן הרפורמה נתקלת בקשיים". ח"כ מיכאל מלכיאלי השיב לשטרן: "אתה דמגוג קטן, תתבייש לך". 

ח"כ אורי מקלב אמר בדיון כי "כשהייתי נציג צעיר לפני הכסף רצו להוכיח לי שהרבנות הוא גבול שרלטני. איך דבש טהור צריך כשרות הרי הוא טהור. התשובה היא שבגלל הכשרות מגלים שזה טהור ולא מזוייף".

מקלב הוסיף כי "אני יוצא מודאג מהדיון הזה. הרבנות היא גוף ממלכתי שמופעל עליו לחצים, הוא צריך להיות עצמאי. ככה יוצא מהכותרות של האוצר, הם מסיתים. הם טוענים שבגלל הרבנות מעכבים את רפורמת הקורנפלקס. אנחנו רוצים לקדש את הרפורמה אבל לא לחלל את הרבנות".

מנכ"ל הרבנות משה דגן אמר בדיון כי "רק לסבר את האוזן, מערך היבוא ברבנות מונה שנים וחצי תקנים, שניים במשרה מלאה ואחד בחצי משרה. מחלקת היבוא ברבנות מתמודדת מול אלפי יבואנים בשנה והפוטנציאל להטעיה בעקבות הרפורמה היא גבוהה.  הרבנות הראשית לישראל שמחה ברפורמה והשלכותיה על יוקר המחיה ומוכנה להירתם לכל מאמץ להורדת יוקר המחייה , אך יחד עם זאת מחוייבת כלפי הצרכנים בנקיטת אמצעים בסיסיים על מנת שאישור הכשרות שינתן על ידה ישקף את כשרות המוצר".
ישראל אייכלר יוליה מילינובסקי ישראל ביתנו כשרות הרבנות הראשית לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד