ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מפתיע: ההוצאה הלאומית על בריאות - הנמוכה בעשור

ההוצאה של המדינה על הבריאות הוכלת ויורדת בקצב מדאיג • שנת 2010 היה שיעור ההוצאה הלאומית לבריאות - השיעור הנמוך ביותר שהיה בישראל מאז שנת 2000

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

בשנת 2010 שיעור ההוצאה הלאומית לבריאות כאחוז מהתמ"ג התסכם ב-7.5% שהוא השיעור הנמוך ביותר שהיה בישראל מאז שנת 2000. כך עולה מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בהשוואה בינלאומית, ישראל נמצאת בין המקומות הנמוכים ביותר בקרב מדינות ה-OECD בנתון זה, דבר המשקף הוצאה נמוכה יחסית על מערכת הבריאות ביחס לתוצר במדינה.

כמו-כן, מנתוני הלמ"ס, עולה כי בשנת 2010 חלה ירידה קלה בהיקף ההוצאה הפרטית לבריאות והיא עמדה על כ-38%, השיעור הנמוך ביותר מאז שנת 2004. למרות הזאת, הנתונים מראים כי ישראל עדיין נמצאת בקרב המדינות בהן ההוצאה הפרטית לבריאות הינה גבוהה ביחס לממוצע.

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, אמר כי הוא מקווה ששנת 2010 תירשם כשנת מפנה בהוצאה הפרטית לבריאות. גם הוא הזכיר מהלכים שקידם משרד הבריאות בנושא, כגון הכללת שירותי בריאות השן בסל הבריאות וביטול אגרת טיפת חלב, שלדבריו הראו תוצאות.

"בשנת 2011 המשרד ממשיך לדחוף לצמצום ההוצאה הפרטית לבריאות באמצעות הורדת מחירי התרופות, הפחתת השתתפויות עצמיות, הרחבת שירותי בריאות השן, הגדלת הסל ועוד" הוסיף גמזו. "עם זאת, חשוב לזכור כי עדיין במדינת ישראל יש מקום לשיפור בשיעור ההוצאה הפרטית לבריאות ועלינו להמשיך לפעול יום-יום על-מנת להפחית את נטל המימון המוטל על האזרחים במדינה. תוכניתו של סגן השר לרפורמה הסיעוד שהוצגה מוקדם יותר השבוע תביא להפחתה משמעותית בנטל המימון הפרטי".

בנוגע לשיעור ההוצאה מהתמ"ג, הדגיש גמזו כי למרות שיעור ההוצאה היחסית נמוך לבריאות, מערכת הבריאות בישראל הינה אחת מן המצטיינות בקרב מדינות ה-OECD בתוצאי הבריאות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד