ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מנכ"ל משרד הבריאות דורש את מכתבי ההתפטרות של המתמחים: "כמו שמחזור אוגוסט לא יתגייס"

המתמחים: "גמזו התגלה כבריון הכפר"; מכתבי ההתפטרות של הרופאים המתמחים שהוגשו לפני כעשרה ימים אמורים להיכנס לתוקף ב-4 בספטמבר

  • י"ד אב התשע"א
מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו
מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו הורה למנהלי בתי החולים הממשלתיים להעביר לידיו עד מחר (שני) בבוקר את מכתבי ההתפטרות של הרופאים המתמחים שהוגשו לפני כעשרה ימים ואמורים להיכנס לתוקף ב-4 בספטמבר.

המתמחים התפטרו במחאה על ההסכם המתגבש עם האוצר ובדרישה כי ההסכם יכלול העלאת שכר השעה שלהם ל-50 שקל לפחות, ביטול הכוונה לחייב מומחים לבצע תורנויות בחמש השנים שלאחר ההתמחות והגבלת ההסכם לארבע שנים לכל היותר. שני ה"קווים האדומים" הנוספים שהציבו בתחילת מאבקם - תוספת של 1,000 תקנים והגבלת מספר התורנויות לשש - כבר התמלאו.

לפי אומדן מספר הבריאות, עד כה הגישו את התפטרותם כ-20% מהמתמחים בישראל. גמזו הסביר את הצעד בכך שברצונו לשקול את המשך צעדיו של המשרד ביחס לצעד הקיצוני בו נקטו המתמחים. "אנחנו כבר עשרה ימים מהגשת המכתבים ולא יכולים להתעלם מכך. העברת המכתבים באה להדגיש את החומרה הרבה שאנחנו רואים בהתפטרות שכזו שעומדת לפגוע אנושות במערכת", אומר גמזו ל- TheMarker.

"אנחנו רוצים לגרום להם לעשות מחשבה מחודשת על הצעד שלהם: מה הם באמת רוצים, מה באמת השיגו, במיוחד לאחר ההישגים העיקריים של תוספת התקנים וההקלה על העומס. אנחנו גם מבקשים מהם להבין את המשמעות = מדובר בצעד בעייתי, כי הוא גורם לחוסר תפקוד של רוב המחלקות, פגיעה בפעילות הרפואית וכפיית שביתה על המערכת".

גמזו הוסיף כי "לאחר הדיון בבג"ץ, נחליט מה בדיוק עושים עם המכתבים. האפשרויות נעות משכנוע בהסבר, כי יכול להיות שהתקשורת של המערכת איתם לא מספיק טובה והם לא מצליחים להבין את הדברים - אולי מתוך נאיביות ואמונה שזה הדבר הנכון לעשות, ועד בחינה של חוקיות הצעד".

אבל מדובר בהתפטרות. איך אפשר לכפות על אדם שמתפטר לעבוד בכוח?

"נכון שזה בלתי אפשרי, אך מנגד מי שנכנס למגזר הציבורי יודע שהוא מחויב לכללים ולמסגרות. צעדים קיצוניים שכאלה משולים למצב בו פתאום מחזור אוגוסט של צה"ל יחליט לא להתגייס".

נציגות הרופאים הצעירים הגיבה בזעם למהלך: "מנכל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו התגלה כלא פחות מ'בריון הכפר' שמאיים בכוחנות על הרופאים הצעירים במערכת", מסרו המתמחים.

המתמחים הוסיפו: "פרופ' גמזו אתה לא מאיים עלינו! האיום הכי גדול עלינו הוא שבתנאים הקיימים איננו יכולים לתת טיפול ראוי לחולים שלנו. כל אחד ואחד מאיתנו החליט להגיש את התפטרותו האישית מתוך תחושה אמיתית שהוא אינו רוצה להיות חלק ממערכת שפוגעת בחולים . זה המצב כיום וההצעה המבזה והמשפילה של האוצר רק תחמיר אותו ותוביל לקריסתה של הרפואה הציבורית בישראל. נכון ב-4 בספטמבר הרפואה הציבורית תקרוס עם כניסת ההתפטרות לתוקף - אך לצערנו גם אם נחתום על ההסכם המבזה של האוצר היא תקרוס. אז אנחנו לקחנו אחריות ואמרנו לא עוד! - ואתה פרופ' גמזו - לקחת את הצד של האוצר??? לפחות כעת אחרי שהבהרת שאתה המעסיק היחיד שלנו תהיה כתובת לקריסת הרפואה הציבורית".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד