ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לראשונה בישראל: ענקית תרופות המקור פייזר תשווק תרופה גנרית

מנכ"לית הסניף הישראלי של החברה: "במקום לעודד יבוא כדי להגביר נגישות ולהוריד מחירים - משרד הבריאות יצר חסמים"

  • י"ד אב התשע"א
לראשונה בישראל: ענקית תרופות המקור פייזר תשווק תרופה גנרית

לראשונה בישראל נכנסת חברת תרופות אינובטיבית (מקוריות) לשוק התרופות הגנריות, הנשלט ברובו על ידי חברות ישראליות.

ל-TheMarker נודע כי ענקית התרופות פייזר, המתמחה בפיתוח ושיווק תרופות אינובטיביות, רשמה באחרונה תרופה גנרית ראשונה בישראל.

התרופה של פייזר היא גרסה גנרית לתרופה הפסיכיאטרית סרוקסט של חברת GSK לטיפול בדיכאון וחרדות. התרופה מיוצרת על ידי חברת אורבינדו ההודית, שעמה חתמה פייזר על הסכם גלובלי.

לדברי עופרה פיינמסר, מנכ"לית פייזר ישראל, "השילוב בין תרופות חדשניות לגנריות הוא הכרח המציאות כיום בעולם. פייזר ישראל החלה בתהליך מתוך הרצון לאפשר לציבור ליהנות מתרופות מגוונות וגם זולות יותר".

עם זאת, פיינמסר טוענת כי משרד הבריאות מקשה על המשך היבוא של תרופות גנריות לישראל: "האבסורד הוא שהשוק הגנרי חסום בפני מי שרוצה לייבא גנריקה לישראל, בניגוד ליצרנים המקומיים, שלא נתקלים בקשיים דומים. נוהלי המשרד שעודכנו באחרונה פועלים הפוך - במקום לעודד יבוא כדי להגביר את הנגישות ולהוריד מחירים, יצרו חסמים שמונעים את פתיחת השוק לתחרות חופשית ונותנים במה רק ליצרנים מקומיים, שמוגבלים ביכולתם לייצר את כל המולקולות הגנריות הקיימות".

פיינמסר מוסיפה כי "במקום לקיים תנאים רגולטוריים דומים לעולם המערבי, בישראל החמירו את התנאים עוד יותר. אין לנו מפעל ייצור בישראל, אבל זה לא אומר שאנחנו לא יכולים לייבא מוצר איכותי וטוב".

ד"ר גיל תומר, סמנכ"ל חברת התרופות הגנרית אוניפארם וחבר בהנהלת איגוד הפרמצבטיקה בהתאחדות התעשיינים, בירך על כניסתה של פייזר לשוק התרופות בישראל. "אני שמח לראות כי גם פייזר מכירה ביתרונות השימוש בתרופות גנריות לשיפור איכות הרפואה. כתעשיין, כולי תקווה כי החברה לא תסתפק ביבוא תרופות מהודו, אלא תבחר להקים מפעל לייצור תרופותיה בישראל ובכך תשקיע בכלכלה הישראלית ובהעסקת עובדים רבים בישראל, ובהם עובדי ייצור", אמר תומר.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בבסיס השינוי בנוהל עמד הרצון להבטיח השוואה לתכשיר המשווק בישראל. משרד הבריאות מחויב לשמור על בריאות הציבור ולהבטיח כי המטופלים יקבלו תרופות שעמדו בכל הקריטריונים של איכות, בטיחות ויעילות. שיעור השימוש בתרופות גנריות בישראל הוא מהגבוהים בעולם, עקב מדיניות משרד הבריאות בנושא. הוזלת התרופות חשובה, לכן אנו מאפשרים שיווק תרופות גנריות, אך אלה מחויבות בכל הדרישות כמקובל בעולם הנאור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד