ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ליצמן מאשים: בתיה"ח במרכז מעכבים הסכם

גל ההתפטרות של המתמחים הגיע היום לשיא • שמונה מאות מכתבי התפטרות הועברו למשרד הבריאות • סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: "מנהלי בתי חולים במרכז, מעכבים הסכם שמיטיב עם הפריפריה"

ליצמן. צילום: יואל לוי
ליצמן. צילום: יואל לוי

גל התפטרותם של מתמחי מערכת הבריאות, הגיע לשיאו היום (ב), כאשר מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' רוני גמזו, ביקש את מכתבי ההתפטרות שלהם.

לאחר שנאספו המכתבים, נערך רישום מדוקדק של המתפטרים שאלו הן תוצאותיו: שיבא 141, איכילוב 123, אסף הרופא 50, בני ציון 44, וולפסון 33. סה״כ 391 מתפטרים בבתי החולים הממשלתיים וסך הכול כ-800 מתמחים שהתפטרו.

בעקבות פרסומי מספרי המתפטרים, אמר סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן כי "שוב הוכח שמנהלי בתי חולים מסוימים במרכז הארץ, מנסים לעכב ההסכם שמיטיב עם הפריפריה ומחזק את מערכת הבריאות. הדבר לא יצלח בידם והפריפריה תקבל עדיפות בכל הסכם שייחתם.

"דרישות המתמחים התקבלו בהחלט, ומחאתם העצמאית שלא במסגרת ההסתדרות הרפואית אינה מקובלת. משרד הבריאות ממונה על בתיה״ח הממשלתיים וייקבע את המדיניות וחלוקת המשאבים".

אלא שגם על המספרים נפתח קרב של ממש: לדברי עו"ד טל קרת, שריכזה את מכתבי ההתפטרות, עברו דרכה לא פחות מ-900 מכתבים של מתמחים שהתפטרו מבתי החולים שניידר, וולפסון, מאיר, בלינסון, אסף הרופא, זיו, באר יעקב, הלל יפה, פרדסיה, לב השרון, שלוותה, תל השומר, הדסה, איכילוב וכרמל.

זאת מעבר לבתי חולים שהגישו מאות מכתבי ההתפטרות נוספים דרך ועדי הרופאים בבית החולים כדוגמת בית החולים רמב"ם.

נציג המתמחים ברמב"ם, ד"ר רונן בר-יוסף, אמר כי, עד כה הגישו דרך ועד בית החולים כ-220 מכתבי התפטרות של מומחים ומתמחים גם יחד.

"אנחנו שבים ומזכירים לפרופ' גמזו, שאנו רופאים וכל יעודנו הוא להעניק טיפול ראוי והולם לחולים שלנו. לכן בחרנו לומר למערכת שבתנאים הקיימים פוגעת בחולים, לא עוד. אנחנו מציעים למנכ"ל משרד הבריאות שבמקום להשקיע מאמצים בלהציג מצג שווא לציבור ולהביא לקריסתה של הרפואה הציבורית ב-4 בספטמבר, שיתחיל להתנהג כרופא מספר 1 של ישראל, ולא כפקיד נספח של האוצר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד