ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אור ירוק קוראת להקפיד על כללי הבטיחות בדרכים בבין הזמנים

בין הזמנים מתאפיינת בנסיעות רבות של בני הישיבות ברחבי הארץ. מנכ"ל אור ירוק: "בתקופה זו יש להקפיד הקפדה יתרה על חגירת חגורות בטיחות והתרעננות בזמן נהיגה, שעשויים למנוע היפגעות"

מטיילים בבין הזמנים
מטיילים בבין הזמנים

"בתקופת בין הזמנים, התקופה שבין זמן לימודים אחד למשנהו, יש להפקיד הקפדה יתרה על חגירת חגורות בטיחות, והתרעננות בזמן נהיגה, שעשויים למנוע היפגעות בתאונות דרכים"- כך אומר שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק לרגל תקופת בין הזמנים הקרובה שהחלה ב- 10.8.2011 ותימשך עד ה- 30.8.2011. תקופת בין הזמנים, המאופיינת בנסיעות רבות של בני הישיבות ברחבי הארץ הינה הזדמנות ראויה לרענן את כללי השמירה על הבטיחות בדרכים.

מנתוני המחקר משתמשי דרך בציבור החרדי עמדות, תפיסות והתנהגויות שנערך בראשות ד"ר אורית טאובמן - בן-ארי ובמימון הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ב2009 באוניברסיטת בר אילן עולה כי, במגזר החרדי קיימת הקפדה פחותה על חגירת חגורות בטיחות לילדים בהשוואה למגזר היהודי הכללי. 30% מהנחקרים ציינו שלעיתים הם מוותרים לילד על חגירת חגורות בטיחות על ישיבה על כיסא בטיחות. 45% ציינו שהם מוכנים לצאת לדרך גם ללא חגירת חגורות בטיחות לילדים. 46% מהנחקרים ציינו כי הם מקלים על חגירת חגורות בטיחות בסביבת הבית.

המחקר סיפק נתונים גם על הרגלי ההתנהגות בכביש של הולכי רגל. הולכי הרגל מהווים מוקד חשוב ומרכזי בעולם הזהירות בדרכים במגזר החרדי משתי סיבות עיקריות: האחת - הערים החרדיות הינן ערים צפופות בעלות ריכוז גדול ביותר של הולכי רגל. השניה- מדובר באוכלוסיה מרובת ילדים ולכן ישנו ציבור גדול של ילדים הולכי רגל.

מנתוני המחקר עולה כי: 86% מנחקרים דווחו על רמה כזו או אחרת של נטייה לחצות כביש בין המכוניות. 81% דיווחו על הליכה על הכביש ולא על המדרכה. 81% דיווחו על חציית כביש מסוכנת.
49% מדווחים על חוסר תשומת לב בעת החצייה בשל שיחה עם חברים. 40% על חוסר תשומת לב בחצייה בשל שיחה בסלולרי. 32% בגלל שממהרים. 57% מדווחים על חציית כביש גם כשיש תנועה, מתוך הנחה שהמכוניות חייבות לעצור להם.\

המחקר מציין , עם זאת כי הולכי הרגל מציינים פעמים רבות תחושת חוסר בטחון בכביש בשל התנהגות הנהגים. לדבריהם לעיתים קיימת נהיגה פרועה, חוסר תשומת לב וחוסר התחשבות מספקת. 63%-72% הנבדקים דווחו גם על סיכוי גבוה יותר של חצייה באור אדום כאשר התנועה בכביש דלילה, כשממהרים, כשהרמזור האדום מאד ממושך, או כשהולכי רגל אחרים מתחילים לחצות באור אדום. המחקר בחן גם את הנכונות להסיע יותר אנשים מהמותר ברכב. נמצא כי כ33% מהמשיבים דיווחו על נכונות להסיע יותר אנשים מן המותר בתדירות הנעה בין "לפעמים" לבין "תמיד". וכ40% נוספים דיווחו על נכונות לעשות זאת לעתים רחוקות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד