כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חלונות 8: מיקרוסופט מגלה את הקלפים בבלוג חדש

מיקרוסופט פתחה בלוג בשם Building Windows 8, בו תפרסם את תהליך הפיתוח של מערכת ההפעלה חלונות 8

  • י"ח אב התשע"א
חלונות 8: מיקרוסופט מגלה את הקלפים בבלוג חדש

אם אתם מתים לשמוע חדשות על חלונות, בטח כבר יש לכם קיצור דרך לבלוג ה-Building Windows 8של מיקרוסופט, בו ענקית התוכנה מתכוונת לחלוק מידע אודות הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה. ממיקרוסופט נמסר כי הבלוג החדש ישמש לשיח על תכונות חדשות, החלטות לגבי ממשק המשתמש, הנדסה וחדשות אחרות הקשורות לחלונות 8.

"אנחנו יודעים שמפתחים, אנשי IT וגיימרים ירצו כולם לדעת מה חדש עבורם בחלונות 8", כתב סטיבן סינופסקי, נשיא מחלקת חלונות במיקרוסופט, "יש כל כך הרבה בחלונות 8, שאנחנו רוצים לוודא שכיסינו כמה שיותר מהנושאים הללו". מיקרוסופט עשתה משהו דומה במהלך הפיתוח של חלונות 7, עם בלוג בשם Engineering Windows 7.

הפוסט הראשון של סינופסקי בבלוג של חלונות 8 הכיל מיעוט פרטים מדויקים על מערכת ההפעלה החדשה מעבר למה שמיקרוסופט כבר הציגה ביוני. במקום זה, סינופסקי פרש את החזון של מיקרוסופט לגרסה הבאה של חלונות, אשר לדבריו תהווה את השינוי הגדול ביותר בחלונות מאז חלונות 95.

"חלונות 8 היא דרך חדשה לראות את חלונות, לדור חדש של מכשירי מחשוב", אמר סינופסקי, "כיום מעל 2 מתוך כל 3 מחשבים הם ניידים (לפטופ, נטבוק, טאבלט וכו'), גודל המסכים נע בין מתחת ל-10 אינץ' ועד למסכים בגודל קיר ומסכי HD מרובים. האחסון קפץ ממגה בייטים לטרה בייטים ועבר לענן... השינויים הללו בנוף גורמים לשינויים משמעותיים ביותר לחלונות, מהשבבים ועד חווית המשתמש".

מיקרוסופט הפתיעה רבים ביוני כשסיפקה הצצה לממשק החדש לחלונות 8. מאחר ומערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט תכלול ממשק ממוקד-מסך-מגע שישמש גם במחשבי מקלדת-ועכבר קלאסיים וגם בטאבלטים. חלונות 8 גם תהיה הגרסה הראשונה של חלונות שתעבוד על שבבים מבוססי ARM, בנוסף לשבבי x86 של אינטל. היישומים למערכת ההפעלה החדשה יסתמכו על HTML וג'אווהסקריפט כשפות התכנות העיקריות.

מאחר ונראה שחלונות 8 היא שינוי משמעותי לחלונות, סינופסקי צופה כי אנשים רבים ירצו להביע את דעותיהם לגבי התוכניות של מיקרוסופט. אם אתם נכללים בין האנשים הללו, סינופסקי מזמין אתכם לשלוח אליו אימייל באופן ישיר. ההצגה הגדולה הבאה של חלונות 8 תעריך בספטמבר בכנס ה-BUILD של מיקרוסופט. החברה מתכננת להציג את כלי הפיתוח של חלונות 8 כמו גם את היכולות החדשות של מערכת ההפעלה, על פי סינופסקי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד