ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

למרות התנגדות האוצר: גמזו ייפגש עם המתמחים המתפטרים

מנכ"ל משרד הבריאות: "משוכנע שבהידברות עם המתמחים אצליח להסביר להם למה זה שגוי להתפטר ואיפה הם מנוצלים במאבק הזה"

  • כ"ב אב התשע"א
מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו
מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, ייפגש השבוע עם נציגי המתמחים המתפטרים כדי לנסות ולשכנע אותם לחזור בהם מההתפטרות הנכנסת לתוקף ב-4 בספטמבר, כך נודע ל- TheMarker.

הפגישה היתה אמורה להתקיים כבר בתחילת השבוע אך נדחתה להמשך, בין השאר בשל התנגדות עזה מצד משרד האוצר לעצם קיום המפגש. מקור המקורב למשא ומתן, מסביר כי באוצר חוששים שפגישה כזו תתפרש כהבעת תמיכה של משרד הבריאות במחאה ההולכת וגוברת נגד ההסכם. לפיכך, האוצר חושש כי הפגישה תוסיף קשיים למשא ומתן המדשדש שנמצא תחת לחצים חיצוניים קשים כבר עכשיו.

לדברי הגורם, "הסיטואציה כל כך רגישה ומורכבת כעת, עד שכל מילה שלא במקום עלולה להוציא אנשים לרחובות".

הלחצים כוללים בין השאר את איום ההתפטרות של המתמחים ואת "מכתב הפרופסורים" שנחשף ב-TheMarker, בו רופאים בכירים ומנהלי מחלקות קוראים ליו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, לעצור את המשא ומתן לאלתר וטוענים כי אין לו "מנדט מוסרי" לחתום על ההסכם.

גמזו אישר את קיום הפגישה וציין כי בכוונתו להזמין אליו נציגי מתמחים מבתי חולים בכל הארץ. הוא הודף את טענות האוצר כנגד קיום הפגישה - לדבריו, "תפקידו של מנכ"ל משרד הבריאות הוא להיפגש עם הרופאים הצעירים המוחים על ידי התפטרות ולהסביר להם את משמעות הצעד וחוסר הרציונליות שבו".

המפגש ייערך גם בתיאום עם האוצר ונציגו יוזמן להשתתף בפגישה. גמזו טוען כי "אני משוכנע שבהידברות עם המתמחים אצליח להסביר להם למה זה שגוי להתפטר ולמה יש לי תחושה שהם מנוצלים במאבק הזה".

מנוצלים על ידי מי?

"מנוצלים על ידי ססמאות המאבק. מדובר בציבור צעיר ערכי ומשולהב - ולפעמים אתה נדבק בססמאות ושם אתה נופל".

אתם מודאגים מהתפטרות המתמחים?

"אני חש שלא יקרה כלום. אני משוכנע ביכולת שלנו למנוע את הצונאמי הזה, את הקטסטרופה הזו, כי אני מרגיש שיש כאן הרבה דיסאינפורמציה, בילבול, אנשים טובים שלא ממש מכירים את המערכת ואת ההישגים ונסחפים. צריך לשים גם בלמים ופורפורציות, אני מניח שהם יבינו את זה".

היום נמשך הליך הגישור בין הרופאים לאוצר לאחר שהמגשר, פרופ' יצחק פטרבורג, דחה ביממה נוספת את טיסתו לחו"ל. מחר אמורים הצדדים להגיש לבג"ץ מסמך המסכם את ההבנות אליהן הגיעו במסגרתו. הליך הגישור סודי, אך ככל הידוע, הצדדים טרם הגיעו להסכמות סופיות המאפשרות לחתום כבר עתה על הסכם.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד