י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ומי במי הכינרת • בן 4.5 מאלעד טבע למוות, גופת נעדרת נמצאה

יוסף יהודה אהרן ז"ל יצא אתמול עם משפחתו לנופש בטבריה • בני המשפחה ירדו לטבול בחוף לא מוכרז - והילד נעדר • בתום חיפושים - נמצא מחוסר הכרה במים • לאחר החייאה ממושכת נקבע מותו • הבוקר נמצאה על שפת הכינרת גופת תושבת צפת, שנעלמה ביום ראשון

החיפושים בכינרת; צילום אנשי בעק
החיפושים בכינרת; צילום אנשי בעק



חופשת 'בין הזמנים' אוטוטו מסתיימת, אך האסונות ממשיכים לפקוד את הציבור החרדי: בני משפחת אהרן מאלעד יצאו אתמול (ב') לחופשה בעיר טבריה.

בשעות הצהריים יצאו בני המשפחה לטבול במימי הכינרת. המשפחה התמקמה בחוף לא מוכרז בין החוף השקט ליישוב מגדל.

לאחר שעה קלה הבחינו כי בנם בן ה-5 – נעדר.

המשפחה התקשרה למשטרת טבריה והודיעה להם על היעדרותו של הילד. שני שוטרים שהגיעו אל החוף החלו לסרוק את האזור. לאחר שעה וחצי של חיפושים שעלו בתוהו, יצרה המשפחה קשר עם מוקד זק"א והאחרונים הזעיקו את יחידת הצוללנים של המשטרה ומתנדבים נוספים שהיו באזור.

לאחר כרבע שעה אותר הילד במימי הכינרת כשהוא מחוסר הכרה.

לאחר ניסיונות החייאה במשך שעה ארוכה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של הילד.
.
מתנדב זק"א ששהה בטבריה סיפר ל'בחדרי חרדים' דקות לאחר הטרגדיה: "קיבלתי קריאה במירס על ילד כבן 5 שנכנס למי הכינרת ולא יצא. כשהגעתי למקום התחלנו בחיפושים רגליים לאורך החוף עד להגעת הצוותים המקצועיים שנכנסו למים.

"לאחר חיפושים איתר צוללן את הילד כשהוא בתוך המים ומחוסר הכרה, הילד הובא לחוף שם ביצעו הכוחות פעולות החייאה. בני משפחה שנתקפו בחרדה אמרו תהילים בקול בוכים. כעבור דקות אחדות נקבע מותו של הילד". צוות זק"א צפון מטפלים בכבוד המת.

זאב קשש, יו"ר 'איחוד הצלה', סיפר ל'בחדרי חרדים': "בני המשפחה הגיעו הבוקר לטבריה, ובמהלך היום טיילו בטבריה ובאיזור. בשעות הצהרים ירדו כל המשפחה לחוף, ולאחר מספר שעות האב הלך להכין לבני המשפחה ארוחת ערב. כשהכל היה מוכן התקשר לאם שתבוא יחד עם הילדים לסעוד את ליבם. לאחר שבני המשפחה הגיעו כולם לארוחה, הבחינו בני המשפחה כי בנם בן ה-5 איננו.

"ההורים רצו לחוף לחפש את בנם האובד, כאשר נופשים נוספים מסייעים בחיפושים לאורך קו החוף. לאחר זמן מה הזעיקו בני המשפחה את כוחות ההצלה והחילוץ. למקום הגיעו שוטרים, צוללנים ומתנדבים נוספים.

"סירת איחוד הצלה והשיטור הימי ביצעו סריקות במשך כחצי שעה, כאשר שבמקביל מתנדבים סורקים את החוף. הילד אותר במים סמוך לחוף ע"י צוללן. המתנדבים החלו בפעולות החייאה במשך כ-20 דקות כאשר בני המשפחה עומדים מסביב ואומרים תהילים בדמעות, אך רופא נאלץ לקבוע את מותו".

הרב אנשיל פרידמן, מפקד זק"א צפון, אמר ל'בחדרי חרדים': "אנו פונים שוב ושוב להורים לא להכנס למים בחופים לא מוכרזים וללא מציל. זו סכנות נפשות אמיתית. אני פונה בכל לשון של בקשה לתת יותר תשומת לב על הילדים. שנוכל בעז"ה לעבור את חופשת בין הזמנים ללא עוד אסונות".

הלווית הילד תצא בשעה 11:00 מבית הילד יוסף יהודה אהרון ז"ל מרחוב אבטליון 16 באלעד לבית העלמין ירקון בפתח תקווה.

חיפושים מיום ראשון

ובתוך כך: גופת צעירה נמצאה הבוקר (שלישי) על שפת הכנרת סמוך לחוף ברניקי.

על פי הערכת כוחות ההצלה, מדובר בגופת תושבת צפת, בת 25, שנעדרה מאז יום ראשון.

הגופה נמצאה לאחר סריקות של צוללנים ושוטרים בסיוע מסוק.

חפציה של הנעדרת נמצאו אתמול בחוף ברניקי והובילו לקצה חוט בפרשה.

השוטרים יצרו קשר עם הוריה, שסיפרו כי הם מחפשים אחריה מיום ראשון.

כאמור, הבוקר נמצאה גופת הנעדרת.





















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד