י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לא שמח • ישיבת ממשלה בצל יום ההולדת לגלעד שליט

את פני הבאים לישיבת הממשלה קיבלו הורי החייל השבוי גלעד שליט לו מלאו 25 שנים • בפנים, הדיונים וההתכתשויות נמשכות כרגיל • גיבור היום: סגן השר ליצמן

לא שמח • ישיבת ממשלה בצל יום ההולדת לגלעד שליט



את ישיבות הממשלה הנערכות בימי ראשון מלווים, כמו צל שחור ומכאיב, השלטים הקוראים לשחרורו של גלעד שליט.

עוד בטרם נכנסים פנימה - אל בניין משרד ראש הממשלה - כבר מבחינים באנשים המבוגרים וגם צעירים, העומדים שם וקוראים להגיש "אלונקה" לחייל השבוי, זה שש שנים.

אבל הבוקר זה היה מצמרר הרבה יותר: יום הולדתו ה-25 של החייל הנמק במרתפי החמאס עושה משהו בלב כל אחד מאיתנו. לראות את האב, נועם, ואת האם, אביבה, עומדים שם בחום אוגוסט מנסים לעורר את רגשותיהם של השרים, המגיחים אל הכביש הצר בזה אחר זה, בדרכם אל עוד ישיבת ממשלה.

"יום הולדת שמח", ניגשתי לאביבה, לחצתי את ידה וניסיתי לאחל בחום. אבל עיניה נותרו כבויות כאילו לא אמרתי דבר. "אני מקווה שיום ההולדת הבא של גלעד יהיה שמח יותר", מלמלתי. כמו תמיד, קשה לי להביט בפניה המיוסרות. "בהצלחה", איחלתי גם לאב, נועם.

שש שנים הם עושים הכול למען שחרור בנם, בינתיים ללא הצלחה. הם ביקרו בלשכותיהם של כל סיעות הכנסת, בוועדת חוץ ובטחון, בבתי רבנים ואיפה לא. עד כה, לא נענו בחיוב מצד רוב חברי הכנסת.

אתמול, בראיון לתקשורת, שמעתי את ח"כ אופיר אקוניס מדבר על הנושא: "אני מביט אל ילדי הקטן הישן כאן ליד, חושב על התמונות אותן חשפו בתקשורת בשעות האחרונות על גלעד הפעוט, תמונות מתוך אלבום התמונות המשפחתי, ומתקשה לחשוב על כך", אמר. ואני מאמינה לו, כמו לכל חברי הכנסת המתראיינים בנושא, כי זה נוגע לליבם. למרות קהות החושים שמלווה את עבודתם של הפוליטיקאים, יש נימים בלב שעדיין נותרו רגישים. ואל מול סבל אנושי כה עז של חייל שיושב מול שוביו האכזריים מאות ימים, אלפי דקות, קשה להישאר אדישים.



"ניאלץ לשוב לפילדלפי"

במסדרון המוליך אל חדר ישיבות הממשלה, עסקים כרגיל, והשרים, כמו גם התקשורת, נאלצים לעסוק בענייני היום יום המלווים את חייה של מדינת ישראל.

שלושה הסכימו לדבר בנושא השלום עם מצרים, הנושא האקטואלי:

הראשון שבהם שר האוצר, יובל שטיניץ, שהדגיש, כמו כולם, כי "היחסים עם מצרים הינם בעלי חשיבות אסטרטגית וכל שינוי שייעשה בהם צריך להיבחן לא לטווח הקצר כי אם לטווח הארוך". הוא הסביר כי יש הרבה שיקולים טקטיים וגם אסטרטגיים בבסיס הנושא.

אגב, השר שטייניץ הזהיר באופן נחרץ מפני היציאה מדרום הרצועה וציר פילדלפי, הגם שתמך בהתנתקות. "אחרי 6 שנים, אני סבור שברור שצדקתי. אני סבור שבמוקדם או במאוחר ניאלץ לשוב לשם, לא דווקא עכשיו אלא נצטרך לבחור את העיתוי בקפידה".

סגנו, איציק כהן, נמנע מלהביע דעה נחרצת. "אני סומך על שר הביטחון ועל מערכת הביטחון שיידעו לקבל את ההחלטות הנכונות", היה כל מה שהסכים לומר בנושא.

שר הפנים, אלי ישי, פירט יותר: "השלום עם מצרים חשוב לנו מאד, הוא חשוב גם למצרים. מה הדבר הנכון לעשות כדי למנוע מסתננים ולשמור על הביטחון? בנושא הזה חשוב לדון במשותף עם המצרים, שהרי יש בינינו הסכם שלום וחשוב לשמור עליו. אם צריך לשפר אותו או להוסיף לו סעיפים, הרי שזה צריך לעשות בהסכמה עם המצרים", הדגיש.




ליצמן: גיבור השבוע

בתוך חדר הישיבות, לצד כסאו של ראש הממשלה, הושיבו את סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, 'הגיבור' של השבוע האחרון בו נחתם ההסכם עם ההסתדרות הרפואית בישראל. "הסכם מהפכני למערכת הבריאות בישראל", כך כינה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את ההסכם, שיש בו, לדבריו, "בשורה גם לרופאים וגם לאזרחים".

הוא שב והדגיש את האתגרים העומדים בפני מדינת ישראל: בעיות ביטחון אדירות, מחד, ומצב בינלאומי כלכלי מאד מאתגר, מאידך, אך הדגיש כי למרות זאת "איננו מורידים שום דבר מהאחריות שלנו לעשות תיקון חברתי".

את מפגיני אוהלי המחאה זה בוודאי לא ירגיע, גם לא יקפל להם את האוהלים, אך נראה כי את תושבי המדינה עצמה - בכל אופן את רובם - זה אכן מרגיע במעט.

עצם העובדה שבהפגנות אתמול לא הייתה נוכחות מסיבית - כפי שנרשמה במהלך השבועות הקודמים - מדברת בעד עצמה.

זה לא רק אירועי הדרום שהסיטו את תשומת הלב החברתית, מדובר גם במתן קרדיט מצד העם לוועדת טרכטנברג.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד