א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

שואף לממשלת אחדות? נתניהו נפגש עם לבני

ראש הממשלה נפגשת עם יו"ר האופוזיציה, לאחר כארבעה חודשים של נתק בין השניים • נתניהו עדכן את לבני על האירועים הביטחוניים והתהליכים המדיניים

שואף לממשלת אחדות? נתניהו נפגש עם לבני

בשעות הצהרים (ב') נפגשו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני, לאחר כארבעה חודשים של נתק בין השניים.

עם הקמת הממשלה נהגו נתניהו ולבני להיפגש אחת לחודש, לעדכונים שוטפים, אך בהמשך הפכה מערכת היחסים בין השניים למתוחה ובחודשים האחרונים הם לא נועדו בארבע עיניים ולו אף פעם אחת.

במהלך השיחה עדכן ראש הממשלה את לבני על האירועים הביטחוניים שהתרחשו בגבול סיני ורצועת עזה וכן אודות התהליכים המדיניים. לבני שבה ואמרה לנתניהו: "רק תהליך מדיני יכול גם למנוע את ספטמבר וגם יאפשר לישראל לפעול מול הטרור. היעדר התהליך המדיני פגע ופוגע ביכולת של ישראל להגן על עצמה".

"הפגישה נערכה באווירה עניינית ונינוחה", מסרו בלשכת ראש הממשלה.

במהלך השבועות האחרונים תקפה לבני את נתניהו על מדיניותו כמה וכמה פעמים, הן לאחר הודעת הפלסטינים על כוונתם לפנות לאו"ם ב-20 לספטמבר כדי לקבל הכרה במדינתם העצמאית והן עם שובו מוושינגטון. לבני שבה ואמרה כי נתניהו הוא האחראי לתוצאות המהלך החד צדדי הפלסטיני, באשר במקום להקים מדינה פלסטינית כחלק מהסכם כולל, הוא מוליך את העולם להכרה במדינה שהיא בניגוד לעמדת ישראל.

לפני כשבוע, במהלך ישיבת הפגרה המיוחדת שנערכה בכנסת ואשר עסקה, מלבד הנושא החברתי, בנושא ההסלמה בדרום, שבה לבני ותקפה את נתניהו הן על כך שהוא מזלזל במפגינים והן על כך שלא הגיב בתקיפות על ירי החמאס.

בשלב מסוים התפתח דיון, במהלכו הטיח ח"כ יואל חסון מקדימה כלפי יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, כי טוב היה עושה נתניהו אם היה מעדכן את יו"ר מפלגתו - לבני - בנעשה. הוא השיב זאת בתגובה לאמירה, לפיה לבני אינה מעורה מספיק בשיקולים הביטחוניים המנחים את נתניהו לנהוג כפי שהחליט לנהוג. כאמור, לפני שעות אחדות החליט נתניהו להיפגש עם לבני ולעדכן אותה.

יתכן ומאחורי הקלעים מסתתרת כוונה של נתניהו להרחיב את ממשלתו ולהקים ממשלת אחדות לאומית, אך לא צפוי כי לבני תיענה להצעה או אפילו לרמיזה מן הסוג הזה בחיוב. ההערכה היא כי נוח לה יותר להגיע לבחירות כאלטרנטיבה ולא כחלק ממשלת נתניהו, בה היא רואה כשלון.

לפני מספר ימים התבטא גם יו"ר תנועת ש"ס, אלי ישי, בדבר הצורך לעשות הכול כדי לקדם הקמתה של ממשלת אחדות לאומית ואף הביע את הסכמתו 'לתרום' תיקים, באם הדבר יהיה דרוש לקידום המהלך החשוב, לדעתו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד