כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בבילון ממשיכה לצמוח: רשמה הכנסות שיא של 50.6 מיליון שקל

ההכנסות מפרסום הוכפלו ביחס לרבעון הקודם ושולשו לעומת הרבעון המקביל אשתקד; הרווח ירד ב-43% ל-2.4 מיליון שקל

בבילון ממשיכה לצמוח: רשמה הכנסות שיא של 50.6 מיליון שקל

צמיחת השימוש באינטרנט בעולם המתפתח ממשיכה לספק הרבה עבודה לספקית שירותי התרגום הישראלית בבילון. החברה מדווחת היום על הכנסות שיא של 50.6 מיליון שקל ברבעון השני, כאשר 37.2 מיליון שקל מתוכם מפרסום. גידול בתשלומי החברה לאתרים המפנים תנועת גולשים לאתר שחק את הרווח הנקי לרמה של 2.4 מיליון שקל, לעומת 4.2 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

בתחילת השנה החלה החברה לעבור בהדרגה מאסטרטגיה של הסתמכות על הכנסות ממכירת תוכנות התרגום להסתמכות על הכנסות מפרסום. כיום, ניתן להוריד את תוכנות התרגום של בבילון בחינם לתקופת ניסיון, שבסופה יכול הלקוח לבחור אם לרכוש את התוכנה המלאה או להמשיך להשתמש בחינם בשירות חינמי מופחת.

שינוי האסטרטגיה העסקית של החברה הוכיח את עצמו ובא לידי ביטוי בהרכב ההכנסות. בעוד שברמת ההכנסות הכוללת חל גידול של 53% ביחס לרבעון הקודם וגידול של 87% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, ההכנסות מפרסום הוכפלו ביחס לרבעון הקודם ושולשו ביחס לרבעון המקביל ב-2011. בהתאן, צמח שיעור ההכנסות מפרסום מתוך כלל ההכנסות מ-44.6% בשנה שעברה ל-73.5% ברבעון הנוכחי.

הגורם לזינוק בהכנסות החברה הוא גידול חד במספר המשתמשים בתוכנות החברה. מספר הגולשים היומי קפץ מ-130 אלף בשנה שעברה ליותר מ-400 אלף היום. היקף זה הכניס את בבילון לספר השיאים של גינס. תכנת התרגום של החברה הוגדרה באופן רשמי כ"תכנת התרגום הפופולרית בעולם" על ידי חברת גינס שיאי עולם. כמו כן נכנסה החברה לרשימת מאה אתרי האינטרנט המובילים בעולם (על פי מדד אלקסה).

ואולם, על מנת לייצר את כמות התנועה באתריה שיצרה את הזינוק בהכנסות, נאלצה החברה להגדיל בצורה משמעותית את תקציבי השיווק שלה. הוצאות השיווק והמכירה של בבילון, המורכבות ברובן המכריע מרכישת תנועה לאתרי החברה, הוגדלו מ-14.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-40 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. התשלומים לענקית האינטרנט גוגל היוו כחמישית מהוצאה זו.

בשורת הרווח הנקי, רשמה החברה תוצאות פחות טובות. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-2.4 מיליון שקל, ירידה של 43% לעומת 4.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים כי הירידה ברווח נובעת מפריסה שונה של ההכנסות וההוצאות על פני זמן: בעוד שההוצאות נרשמות באופן מיידי, ההכנסות מלקוחות שהצטרפו לשירות נפרסות על פני זמן רב. לכן, צופים בחברה עלייה ברווחים ברבעונים הבאים.

מנכ"ל החברה, אלון כרמלי, התייחס בשיחה עם TheMarker למנועי הצמיחה העתידיים של החברה. "הגידול בפעילות תוך הרחבת מעגל שיתופי הפעולה מסייע לנו לבנות מנוע צמיחה ארוך טווח", אמר כרמלי. "אנחנו נכנסים לתחומים נוספים הקשורים בטכנולוגיות קול ודיבור ולאו דווקא בתרגום של טקסטים, וצפויים לצאת בקרוב עם שירותים חדשים. כמו כן, אנו עובדים כל הזמן על יצירת התאמות של השירותים שלנו למכשירים שיוצאים לשוק, כמו האייפדים, אייפודים, מכשירי האנדרואיד ודומיהם. בבילון תומכת בכולם, אבל כל יום יוצאים מכשירים חדשים לשוק".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד