ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רוכשים נדל"ן בארה"ב? כך תבדקו את מחירי הנכסים באזור

השקיפות בשוק הנדל"ן בארה"ב מאפשרת לדלות מידע רב על הנכס שבו אתם מתעניינים. אמיר רז, המנכ"ל והבעלים של "פתרונות נדל"ן", עם המדריך המלא לאתרים שיספקו לכם את כל האיפורמציה הדרושה כדי לוודאי שהרכישה היא אכן כדאית

רוכשים נדל"ן בארה"ב? כך תבדקו את מחירי הנכסים באזור
pixabay



ישראלים רבים פונים לאחרונה לשוק הנדל"ן האמריקאי, על מנת למצוא בו אפיקי השקעה אטקרטיביים, שעדיפים בעת זו בהרבה על השקעה בשוק הנדל"ן הישראלי. השאלה היא כיצד נדע אם מחיר הנכס שאנחנו קונים הוא אכן הוגן, מה מחירי הנכסים באזור ומהם מחירי השכירות. כדי לקבל תשובה לשאלות הללו פנינו לאמיר רז, הבעלים של "פתרונות נדל"ן. רז מכיר את שוק הנדל"ן האמריקאי ומודע היטב לשקיפות שהשוק הזה מאפשר. הנה הטיפים שלו לדרכים בהן ניתן לברר פרטים על הנכס שהוצע לכם.

"כמו שאני אומר ללקוחותי, בכל עיר בארה"ב יש את האזורים הטובים יותר והטובים פחות ולכן צריך לשפוט כל מקרה לגופו", אומר רז, "בוודאי שכלקוחות אין לכם את הידע והמקצועיות שיש לחברה שמוכרת או משווקת לכם את הנכסים. לפיכך, העצה ראשונה בהקשר זה תהיה ללכת עם האינטואיציה שלכם ולבחור חברה שעוררה בכם אמון ואתם סומכים על הדרך בה היא פועלת. הכלל אומר שאם יש לכם תחושה לא טובה או לא ברורה, כנראה שאתם צודקים. בעסקאות מסוג זה, כשהמרחק מהנכס גדול ויש פערי הידע, חובה לפעול מול אנשים שנתפסים בעינכם כאמינים, רציניים והוגנים".

ובכל זאת, מה הדרכים לבדוק את הנכס שמציעים לנו?

"יש כמה דרכים לבדוק את הנכס. מדובר כמובן באתרי אינטרנט מובילים, בהם יש שפע של מידע. בין האתרים הפופולאריים: Zillow.com, trulia.com, homes.com
"באתרים הללו תוכלו לקבל פרטים רבים על הנכס, שיעזרו לכם לוודא שהעסקה שמוצעת לכם היא אכן כדאית".

מה כדאי לבדוק על הנכס באתרים הללו?

"ניתן למצוא שם את השווי מוערך בשוק של הנכס, את שווי הנכס בשוק השכירות, השנה בה הוא נבנה והמכירות האחרונות שאותן הוא עבר. כמו כן תוכלו לראות תמונות עדכניות שלו. אם תתעמקו באתרים תוכלו לדלות מהם נתונים רבים על השכונה בה ממוקם הנכס – מחירים של נכסים דומים אחרים, מחירי שכירות באזור, אחוזי פשיעה ועוד נתונים. מדובר באתרים נוחים להבנה ומהר מאוד אפשר להבין ולהתמקצע בהם".


האם יש אתרים נוספים שיוכלו לספק מידע על הנכס?

"אתר City-data.com יוכל לתת פרטים מלאים ומקיפים על כל אזור שתבחרן לבדוק. צריך רק לרשום את מספר המיקוד של הנכס ((zip code והידע יופיע מולכם בצורה מלאה. לפעמים מספיק אפילו לרשום את המיקוד בשורת החיפוש בגוגל וזה יוביל אתכם באחד הקישורים הראשונים לאתר ולמידע הרלוונטי.

"בנוסף, אתר bestplaces.net יוכל לתת לכם מידע יותר ממוקד ומצומצם על כל מיקוד שתרשמו בשורת החיפוש שלו. הכל בצורה נוחה וקלה.

"אם מדובר בנכס ששייך לחברה שמוכרת אותו, בקשו את ה- hud 1 של הרכישה שלהם לנכס הספציפי הזה וכך תקבלו את המחיר בה הוא נקנה ותוכלו להבין האם המחיר בו אתם קונים הוא הגון או שמישהו עושה עליכם סיבוב".
נדלן נדלן בארהב מחירי דירות רכישת נכסים כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד