ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

"פוטנציאל ל-150 אלף דירות": גלנט הכריז על התחדשות עירונית לאורך הרכבת הקלה

שר הבינוי והשיכון הודיע כי המכרזים לתכנון הפרויקט על הקו האדום של הרכבת יפורסמו כבר ב-2018 • "התחדשות עירונית תהיה 20% מהבנייה החדשה בישראל תוך עשור"

גלנט. צילום: פלאש 90
גלנט. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



האלוף (במיל') יואב גלנט, שר הבינוי והשיכון, הכריז היום (ג') בכנס "הארץ" בשיתוף מ.פירון ושות׳ כי יפורסמו מכרזים לקידום פרויקטים של התחדשות עירונית על תוואי הרכבת הקלה - כבר בשנה הבאה. "התוואי של הרכבת הקלה – הקו האדום ודומיו מייצר פוטנציאל ל-150 אלף יחידות דיור. מפתח תקווה ועד רמת גן, בני ברק, בת ים, חולון ותל אביב – כל המקומות על הציר האדום. אנחנו נקל מאד בכל מה שקשור לחניות והמקומות יהיו אטרקטיבים כי הגישה לרכבת הקלה תהיה נוחה, ולכן נבנה עירוניות חדשה. כך במקביל לצירי הרכבת הקלה תהיה התחדשות עירונית, עירוניות, שטחי מסחר.

"אנחנו מתחילים לתכנן בקרוב יחד עם רמ"י ומנהל התכנון כדי לעודד את הבנייה סביב תוואי הרכבת. ב-2018 נוציא מכרזי תכנון בעזרת הרשות להתחדשות עירונית. זוהי משימה משמעותית ביותר ואנחנו נצליח בה. תהליכים משמעותיים בתחום הזה כבר קורים ותהיה פה בשורה של ממש לערים, גם אם התוצאות יראו רק בשנים הבאות.

"העתיד במדינה שהשטח הכולל שלה הוא קטן מאד והשימושים רבים – חייבים למצות את השטחים בערים דרך ההתחדשות העירונית וצריך לייצר עירוניות בגבולות הערים".

בראשית דבריו התייחס גלנט לדו"ח בנושא הגיוס שהתפרסם הבוקר (ג'): "מי שקורא אותו עלול להיתפס לתחושה לא נכונה, היות שלטעמי העיתון הזה עומד במרכז ההוויה הישראלית ונעוץ ביכולת שלנו להבטיח ביטחון. צה"ל הוא כלי המגן שמקנה חיים למדינת ישראל, והגיוס הוא נשמת אפה של מדינת ישראל. הורי לחמו על הגנת המדינה וגם ילדי נלחמו על בטחונה ואני שירתתי 35 שנה וראיתי לוחמים רבים על מי יזכה לצאת למבצע – בלבנון, בעזה, בשייטת, בגולני, בגבעתי, בשיריון. ראיתי אותם מסכנים את חייהם במאות מבצעים והם רבו על מי יהיה בחוד, מי יהיה בצוות הפורץ. לעומת זאת נראה שהנוער היום מתעניין יותר בפרופיל הפייסבוק מאשר בפרופיל הצבאי, אבל זה לא נכון. גם עלינו אמרו את זה אבל אני סומך על הנוער ואני סומך על צה"ל וחשוב לומר את זה".

בהמשך דיבר גלנט על האתגרים הגדולים הניצבים במשרדו. "המציאות שקיבלנו לידינו במשרד השיכון והבינוי הייתה מציאות מורכבת. מחירי הדיור עלו המשך עשור פי שניים ורוב האוכלוסיה מתרכז בין חדרה לאשדוד ואנחנו נדרשם לאתגר של מיליון דירות בעשרים השנים הבאות והדבר הכי בעייתי הוא שלבנות שכונה במדינת ישראל לוקח 20-15 שנה מרגע התכנון ועד הכניסה לדירה. זאת מציאות שאי אפשר לחיות איתה ולא דומה לשום מדינה אחרת. אנחנו נדרשים להרחיב את ההיצע, לפזר את האוכלוסיה גם בפריפריה ולסייע לאוכלוסיות חלשות בדיור ציבורי ובשכר דירה".

לדברי גלנט, האתגר הגדול וההשקעה הנדרשת נוגעת להתחדשות עירונית. "אנחנו מניעים את נושא ההתחדשות העירונית למקום אחר לגמרי. בעשור החולף נתנו 4,200 אישורים לבנייה בהתחדשות עירונית. אנחנו נתנו תוך שנתיים 2,700 ואנחנו נכפיל את עצמנו. התחדשות עירונית תהיה 20% מהבנייה החדשה בישראל תוך עשור".
רכבת הקלה התחדשות עירונית יואב גלנט משרד הבינוי והשיכון מחירי הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד