כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

המשטרה הקליטה את ביטן ומקורבו משוחחים על העברות של עשרות אלפי שקלים

המשטרה האזינה לשיחות הטלפון של החשוד המרכזי בפרשה משה יוסף במשך יותר משנה, והטמינה מכשיר האזנה במשרדו בראשון לציון, לשם נהג ביטן להגיע. יו"ר הקואליציה צפוי להיחקר היום שוב

ביטן בכנסת לאחר חקירתו הראשונה. צילום: פלאש 90
ביטן בכנסת לאחר חקירתו הראשונה. צילום: פלאש 90



המשטרה האזינה במשך יותר משנה למקורבו של ח"כ דוד ביטן, איש העסקים משה יוסף, ובשיחה שנערכה בין השניים לפני כשלושה חודשים הם נשמעים דנים בחובותיו של ביטן ובהעברות כספים של עשרות אלפי שקלים. יו"ר הקואליציה צפוי להיחקר היום (ראשון) פעם נוספת.

מחקירותיו של יוסף מתברר כי המשטרה האזינה במשך יותר משנה לשיחות הטלפון שלו, ואף הטמינה מכשירי האזנה במשרדו בחנות הרהיטים "רהיטי מצדה" שבראשון לציון, לשם נהג לבוא באופן קבוע חברו הקרוב ביטן. ההאזנות במשרדו של יוסף התבצעו ככל הנראה בשלושת החודשים האחרונים.

בחקירותיו מכונה יוסף על ידי החוקרים "הבנקאי". במשטרה סבורים כי הוא למעשה שימש בנק סודי של ביטן ושבעזרתו, כך על פי החשד, הולבנו מיליוני שקלים בשנים האחרונות. לדברי מקורב לחקירה, בשיחות בין השניים, שהושמעו ליוסף בחקירות, נשמעים ביטן ויוסף מתחשבנים ביניהם על חובותיהם זה לזה. לפי המשטרה, יוסף העביר לביטן סכומים בגובה מאות אלפי שקלים. במשטרה חושדים כי מדובר בכספי שוחד שקיבל ביטן וכי בתמורה הוא פעל לטובת קידום ענייניו של יוסף. בחקירותיו טען ביטן כי מדובר בהלוואות שקיבל מיוסף.

הפרשה המרכזית שבה מעורב יוסף היא המכרז לעבודות עפר במתחם האלף בראשון לציון. יוסף, כך עולה מהחקירות, שימש שותף סמוי בחברה של הקבלן בני עוזיאל, שהועסק בפועל במכרז כקבלן משנה. בדרך זו, מעריכים במשטרה, החזיר ביטן ליוסף את הכספים שהיה חייב לו. כמו כן, ביטן חשוד כי קידם שורה של נושאים נוספים עבור יוסף. כך, למשל, כשביתו שנבנה במשמר השבעה נתקל בשורה של בעיות ביורוקרטיות, פנה ביטן לראש מועצת חבל מודיעין שמעון סוסן, שנחקר בחשד למרמה והפרת אמונים במסגרת הפרשה, כדי שיסייע בפתירתן. סוגיית מימון בניית הבית נמצאת במוקד חקירותיו של יוסף. במשטרה חושדים כי כספי שוחד שהועברו ליוסף עבור ביטן מאנשי עסקים שונים שימשו גם לבניית הבית.

במקרה נוסף התבקש על פי החשד ראש המטה של השר ישראל כץ, עידן פרץ, לסייע לחברה של עוזיאל מול עיריית הוד השרון. לאחר פנייתו של פרץ ללשכת ראש העיר הוד השרון, הוא יצר גם קשר עם יוסף עצמו כדי לעדכן אותו בעניין. שיחה זו קושרת למעשה את יוסף לחברת הקבלן של עוזיאל. יוסף עצמו שומר על זכות השתיקה בחלק מהשאלות. במשטרה, לעומת זאת, מגדירים את יוסף "המחולל המרכזי של הפרשה" וסבורים כי חומר החקירה העוסק בו "מהותי ומכביד ביותר". בסביבתו של יוסף טוענים כי במשטרה משקיעים מאמץ להפוך אותו לעד מדינה.

מוקדם יותר השבוע מתח בית המשפט המחוזי בלוד ביקורת על תנאי מעצרו. יוסף, שנעצר ביום ראשון, הוחזק בבית המעצר קישון שבצפון וטען לתנאים קשים מאוד במקום. "אני מת", טען בדיון שנערך ביום חמישי בערב בבית המשפט המחוזי. "אני מתחנן למזרן. לא ישנתי מאז יום ראשון, אפילו מעיל לא נתנו לי לקחת". בית המשפט קיצר את מעצרו עד ליום שני, והשופטת נאוה בכור קבעה כי התנאים שבהם הוא מוחזק "אינם אנושיים".

פרקליטיו של יוסף, עורכי הדין גיל דחוח וגלית רוטנברג, מסרו בתגובה: "אנו מבינים את העניין הרב של רשויות החקירה במרשנו בשלב זה, שנובע מקרבתו האישית לדוד ביטן ומהניסיון להגיע באמצעותו לביטן ולאישי ציבור נוספים. בשלב זה אנו סבורים שיש לתת לחקירה להתנהל ומרשנו מוסר תשובות מלאות לחוקריו, מתוך תקווה כי אלו יגיעו למסקנות ולהמלצות הראויות בעניינו (בין אם אלו תתפרסמנה ובין אם לאו)".
דוד ביטן הלבנת הון משה יוסף חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד