כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

האם החברה של איוונקה טראמפ שימשה להלבנת הון? בכירים נחקרו

עסקי התכשיטים שבבעלות איוונקה טראמפ בתו היהודייה של נשיא ארצות הברית, יתכן והסתבכו שלא בטובתה, בחשד להלבנת הון בהיקף של 100 מיליון דולר • ראשי החברה הוזמנו למסור מידע באשר למעורבותה בסיפור קניית היהלומים והעברתם לדובאי

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay



איוונקה טראמפ בתו היהודייה של נשיא ארה"ב נמצאת בעין הסערה. חשד שעסקי תכשיטי יוקרה שנקנו בחנותה של איוונקה, חשודים בהלבנת הון בדובאי.

בתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, המשמשת לו כיועצת, השיקה את חברת התכשיטים שלה לפני כעשור, יחד עם איש נדל"ן ויהלומים, חרדי בשם משה לקס.

על פי משפחת טראמפ, איוונקה הפסיקה את קשריה העסקיים, עם לקס בסוף 2016 והוא עדיין חייב לה כסף. כך מדווח המגזין האמריקאי GQ.

בתחקיר שערך המגזין נחשפה תלונה, שהוגשה לבית המשפט הפדרלי לפני כמה חודשים, ושם נטען כי חברת התכשיטים של איוונקה שימשה לכאורה להלבנת הון בהיקף של מעל מאה מיליון דולר, על פי החשד יהלומים שנקנו בארה"ב בחנות של איוונקה, נקנו באמצעות "כסף מלוכלך" וכך סייעו להלבין את הכסף.

על פי התחקיר, לפני כעשור משפחת אמיראטי אל-סאריס ששלטה באימפריה של סחר בנפט בשווי מיליארדי דולרים, ירדה מנכסיה לאחר מאבקים משפטיים וסנקציות שהוטלו עליה ב-2012 ועל חברת הנפט שלה FAL, שמכרה נפט לאיראן.

לאחר שלוותה יותר מ-100 מיליון דולר מהבנק המסחרי של דובאי, משפחת אל-סאריס לא החזירה את החוב.

כדי להסתיר את נכסיהם, הם השתמשו בחברות קש כדי לקנות תכשיטים ויהלומים, כולל מתוצרת היוקרה של איוונקה. כתוצאה מכך, ראשי החברה של איוונקה טראמפ הוזמנו למסור מידע על המקרה.

בתביעה נטען כי בעלי חוב שרוצים לפרוע חוב באמצעות הלבנה של כסף, יכולים לעשות רק אם יפקידו יהלומים ונכסים ולא כסף מזומן, מאחר והפקדת כסף מחייבת בדיקת רקע וזהותו המלאה של המפקיד, בעוד הפקדת יהלומים או נכסים אינה חלק ממדיניות זו.

יש לציין, כי איוונקה עצמה לא הואשמה ולא נחקרה בנושא, אלא מנהלי החברה, בנוסף עד כה לא עלו כל ממצאים מהחקירה של הבנק בדובאי. נציג מטעם החברה של איוונקה יאלץ להגיע לבית המשפט בניו יורק ולהבהיר את המעורבות של החברה לסיפור קניית היהלומים אצלו בחברה והעברתן לדובאי.
איוונקה טראמפ הלבנת הון יהלומים דובאי חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד