ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

תשובה ממשיך לאבד ערך בדלק נדל"ן: הפסידה 394 מיליון שקל ברבעון

החברה נאלצה להפחית את שווי פורטפוליו החניונים שלה ב-120 מיליון ליש"ט ברבעון, בנוסף להפחתה של 47 ליש"ט ברבעון שעבר • בחברה רומזים על אפשרות להפחתות נוספות

  • ב' אלול התשע"א
יצחק תשובה בכותל
יצחק תשובה בכותל

דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה ממשיכה לרשום הפסדים כבדים גם ברבעון השני של 2011. החברה, שהודיע בשבוע שעבר על מגעים למכירתה, רשמה הפסד כולל המיוחס לבעלי המניות של 394 מיליון שקל ברבעון, הפסד גדול ב-70% מההפסד שרשמה ברבעון המקביל אשתקד.

הפסד העתק של דלק נדל"ן נרשם על רקע יציבות יחסית בהכנסות מהשכרת נכסים - פעילות הליבה של החברה. הכנסות אלה הסתכמו ברבעון השני של 2011 ב-230 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך של 235.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הפסדי החברה ברבעון נובעים בעיקרם מהפחתות שנאלצה החברה לרשום בשווי פורטפוליו החניונים של חברת DGRE בבריטניה. שווי הפורטפוליו, המושכר לחברת NCP, הופחת ברבעון ב-120 מיליון ליש"ט (כ-700 מיליון שקל) לשווי של כ-808 מיליון ליש"ט (4.7 מיליארד שקל)- ירידה של 13%. זאת, לאחר שברבעון הראשון כבר הפחיתה החברה 47 מיליון ליש"ט מערכם.

למרות ההפחתה הגדולה, נראה כי הפסדיה של החברה מההשקעה בחניונים עוד לא הגיעו לסופם. בדו"חות החברה מציינים כי לאחר תאריך המאזן קיבלה החברה מכתב מ-NCP בו היא מבקשת להפחית את שכר הדירה אותו היא משלמת ב-3 מיליון ליש"ט, החל מספטמבר 2011. כמו כן, לחברה נודע כי הבנק המממן של ההשקעה בפורטפוליו משקף שווי נמוך משמעותית מהערך הנוכחי בספרי דלק נדל"ן.

בסך הכל רשמה החברה הוצאות בסך של כ-1.05 מיליארד שקל כתוצאה מירידת שווי נדל"ן להשקעה. במקביל, רשמה החברה רווח בסך של כ-36 מיליון שקל משינוי בשיעור שערי החליפין של המטבעות השונים, בעיקר היורו, רווח של כ-52 מיליון שקל מעיסקאות גידור, ורווח של כ-42 מיליון שקל ממכירת חברת רודשף.

"דלק נדל"ן מיישמת בשנתיים האחרונות תוכנית אסטרגית למימוש נכסים ולהשבחת נכסים בעלי פוטנציאל ליצירת ערך", אמרו היום בחברה. במסגרת תוכנית המימושים, מכרה החברה מתחילת שנת 2010 נכסים בהיקף כספי של למעלה מ-5 מיליארד שקל, ביניהם בניין Bell בקנדה, חברת רודשף בבריטניה, סניפי רשת ז'אן קוטו בקנדה ועוד.

בשבוע שעבר נודע כי יצחק תשובה, בעל השליטה בחברה, מנהל מו"מ למכירת החברה עם קרן מקבוצת CIM גרופ האמריקנית, המנהלת נכסים בהיקף של כ-5 מיליארד דולר בארה"ב. במסגרת ההסכם תגובש לחברה חבילת מימון בהיקף של 600 מיליון ש"ח כנגד העברת השליטה בה. ההסכם יחייב הגעה למתווה מוסכם עם מחזיקי האג"ח של החברה, שייאלצו ככל הנראה לספוג תספורת בשל הפסדיה הגדולים של החברה.

מנכ"ל החברה, ערן מיטל, אמר כי בחברה ממשיכים לפעול במרץ כדי לייצב את החברה ופועלים להמשך מימוש הנכסים שמיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם כמו גם שיפור הרווחיות והערך של הנכסים הקיימים בישראל ובחו"ל. "התקופה הנוכחית היא אומנם מאתגרת אך ההבנות מהשבוע האחרון עם מחזיקי איגרות החוב הקצרות של החברה (סדרה כ"ה) יאפשרו לחברה את הזמן הדרוש לה כדי להגיע למתווה מוסכם לתשלום התחייבויות החברה לטובת משקיעיה ומחזיקי איגרות החוב". אתמול נודע כי מחזיקי איגרות חוב מסדרות נוספות דורשים מהחברה התחייבות לפירעון החוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד