כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

IFA2011: טושיבה השיקה טאבלט ומחשב אולטרה-נייד "הדקים בעולם"

במקביל, השיקה טושיבה מחשב נייד בעל מסך תלת מימד בגודל 15.6 אינץ' והכריזה על זמינותה בשוק האירופי של טלוויזיית תלת מימד בגודל 55 אינץ' - שני המוצרים לא מצריכים משקפיים

  • ג' אלול התשע"א
מחשב נייד של טושיבה
מחשב נייד של טושיבה

מהפכת התלת מימד עולה עוד שלב עם השקתם של טלוויזיה ומחשב נייד בעל מסך תלת מימד ללא צורך במשקפיים. את המסכים הציגה אתמול (ה') טושיבה במסיבת עיתונאים בתערוכת הטכנולוגיה IFA2011 שבברלין. טושיבה השיקה מחשב נייד הכולל מסך 15.6 אינץ' בעל יכולות תלת מימד ללא צורך במשקפיים, שמחירו באירופה יעמוד על כ-1,600 יורו. מחירו של מסך תלת מימד רגיל של טושיבה המצריך משקפיים עולה כאלף יורו. אבטיפוס של מחשב זה כבר הוצג בתערוכת CES אולם עתה הציגה טושיבה דגם סופי. במקביל, הציגה טושיבה טלוויזיית תלת מימד ללא צורך במשקפיים בגודל 55 אינץ' שעל פי הערכות יעמוד מחירה בשוק האירופי על כ-7,000 יורו. הטכנולוגיה כבר הוצגה ביפן בדצמבר שעבר, ובתערוכת CES בלאס וגאס. אתמול הכריזה טושיבה על זמינותו הקרבה של המוצר, שאמור לצאת לשוק עד סוף השנה.




לצד המחיר ומיעוט יחסי של תכני תלת מימד, הצורך בשימוש במשקפיים היה לדעת רבים אחד החסמים המרכזיים בפני הפיכת הטכנולוגיה לנפוצה. טושיבה חוגגת כעת את עליית המדרגה הטכנולוגית עם שלט ענק המציג משקפיים מתנפצות לרסיסים או מושלכות לסל המחזור. למבקרים במסיבת העיתונאים המתינה שקית עם משקפי תלת מימד שעליהם נכתב "ביי ביי".

הבסיס של הטכנולוגיה החדשה הוא גריד של עדשות זעירות שפרוס על גבי שכבת ה-TFT. כל זוג פיקסלים מציג את חלק התמונה המיועד לכל אחת מזוג העיניים. שכבת העדשות יודעת כיצד לכוון את אלומת האור לכל עין בנפרד, בעזרת המצלמה של המחשב הנייד או מצלמה המותקנת בטלוויזיה. כדי לפצות על אובדן האיכות שנובע משימוש בזוג פיקסלים הכפילה טושיבה את כמות הפיקסלים במסך ל-"HD מרובע".

יצרנית האלקטרוניקה השיקה גם מחשב נייד וטאבלט, שלטענתה הם הקלים בעולם. עוביו של הטאבלט, מדגם AT200, הוא 7.7 מ"מ, ומשקלו 589 ג"ר. לטאבלט מסך 10 אינץ' ברזולוציה 1,280x800, מערכת הפעלה אנדרואיד 3.2 ומעבד טקסס אינסטרומנטס כפול ליבה במהירות 1.2 ג'יגה. משקלו של המחשב האולטרה הנייד, מדגם Z830, הוא 1.12 ק"ג ועוביו 8.33 מ"מ. יש לציין כי בניגוד לנהוג באירועים מסוג זה, לאחר מסיבת העיתונאים לא המתינו הטאבלטים לבדיקת העיתונאים המסקרים את התערוכה, אלא ניצבו מאחורי זכוכית שלא איפשרה לבחון את ביצועיהם.

מוקדם יותר באותו יום השיקה סמסונג את הטאבלט גלקסי 7.7 בעל מסך HD מלא ומצלמת HD, ומעבד במהירות 1.4 ג'יגה, כמו גם את גלקסי Note - שמנסה להגדיר תת-קטגוריה חדשה בין סמארטפון לטאבלט, עם מסך 5.3 אינץ'. בנוסף, האחרון מחזיר לחיים את עט הסטילוס שנעלמה בשנים האחרונות.

סוני השיקה לפני יומיים את הסמארטפון האלגנטי Arc ואת הטאבלטים תואמי הפלייסטיישן S ו-P. הראשון מעוצב באופן שמקל על האחיזה, ומזכיר במעט את המקבוק אייר, עם צד אחד רחב שבו מרוכז רוב המשקל וצד שני דק וקל במיוחד. השני הוא טאבלט מתקפל בעל שני מסכים בני 5.5 אינץ', המאפשרים אחסון קומפקטי המגן על המסך ואחיזה וקריאה המקבילה לזו של ספר נייר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד