י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מה עשה פגר של חתול בסיר של מזנון הכנסת?

עובדי מזנון הכנסת שהכינו את המטבח לקראת חזרה לפעילות נדהמו לגלות פגר של חתול באחד הסירים • חברת 'שפע קייטרינג': לא ברור איך חתולים מסתובבים חופשי במשכן המאובטח

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



איך הגיע פגר של חתול לאחד הסירים במזנון הכנסת? זו השאלה שעליה מנסים לענות היום בכנסת, לאחר שפגר של חתול נמצא באחד הסירים במטבח שבו פועל מזנון הכנסת.

המקרה החריג, עליו מדווח 'חדשות 2 באינטרנט' התגלה במסגרת החזרת המטבח לפעילות, לקראת שובם של חברי הכנסת מפגרת הקיץ. בחברת 'שפע קייטרינג', המפעילה את מזנון הכנסת, מדגישים שהחתול חדר למטבח ומצא את מותו בסיר, ולא מת כתוצאה מאכילה של מזון מורעל. עם זאת, התקרית המביכה גרמה לחילופי האשמות בין מפעילי המזנון להנהלת הכנסת.

אלון לוי, סמנכ"ל שיווק של חברת 'שפע קייטרינג' מסר ל'חדשות 2' בתגובה: "במהלך החזרת המטבח לפעילות לאחר שבועיים של הדממת המשכן, גילו עובדינו את פגר החתול. נדהמנו לגלות שבכנסת ישראל, אחד המקומות המאובטחים במדינה, מסתובבים חתולים באופן חופשי וללא שליטה של איש מעובדי המשכן, דבר שלא נתקלנו בו מעולם באף אחד ממאות המטבחים וחדרי האוכל שאנחנו מנהלים במגוון חברות ותאגידים. מן הראוי שבכנסת יבדקו כיצד נותרה הבעיה בכל המשכן ולמדוע לא טופלה עד כה".

בכנסת הוחלט לבדוק את האירוע החמור ואף לנקוט הליכים נגד מפעיל המזנון במידת הצורך.

דובר הכנסת אמר ל'חדשות 2 באינטרנט' כי "הנהלת הכנסת רואה את המקרה בחומרה ותדרוש מהזכיין בירור דחוף בנושא. במידת הצורך, אף יינקטו סנקציות נגד המטבח".



מתרווח להנאתו בכיור

זו לא הפעם הראשונה שבמזנון הכנסת מתגלים פגרים.

היה זה לפני כשנתיים ימים כאשר נתקל ח"כ יצחק ועקנין במקק... שעשה את דרכו יחד עם האורז שבכף ידו כמעט היישר אל גרונו. פרצה מהומה, וועקנין נזף קשות במשגיח הכשרות של הכנסת. "בשביל מה יש פה משגיח כשרות?" – מחה. "תביאו לכאן עוד משגיחים אם אתם לא מצליחים להשתלט על העסק" – 'המליץ'.

ראיינתי אותו מיד לאחר האירוע ושיבחתי אותו על ש'בזכותו' נסגר מטבח הכנסת לשבועיים ימים. "ואני שמח על כך", אמר לי אז. "כיהודים מאמינים שומרי הלכה כולנו יודעים באיזה לאו חמור מדובר". הוא הביע תקווה כי לאחר ימי הניקיון היסודי יוכלו מעתה לאכול בשקט במזנון הכנסת.

באותה עת עשיתי היכרות מעמיקה את עובדי המטבח והמזנונים השונים, מנסה לשכנע אותם להניח לי להיכנס פנימה, אל המטבח. אבל מאז ועד היום לא הצלחתי לעשות זאת. היו כלי תקשורת שנכנסו בהיחבא, בלי אישור, אני לא רציתי לעשות זאת ו...נשארתי בחוץ.

ערוץ 10 היה אחד מהערוצים שהצליח לחדור אז פנימה לביקור לילי. התמונה אותה קלט הייתה בלתי מעוררת תיאבון לחלוטין. הרבה מקקים מצא שם.

חברי כנסת עמם שוחחתי אז שבו ואמרו שהאוכל במזנון בהחלט מצוין, ש"זה יכול לקרות" הגם שזה לא נעים. ח"כ אורית זוארץ מקדימה, העירה על כך שהתפריט לא מותאם לנשים, לא מספיק דיאטתי, אבל בנושא המקק אמרה ש"זה קורה בכל בית", וסיפרה שגם אצלם במושב, בקדימה צורן, "זה יכול לקרות".

מאז ועד היום אכלתי שם, במזנון, לא מעט ארוחות, הבאתי גם 'מגשיות' הביתה, מעולם לא נתקלתי במקק, בטח שלא בחתול. אבל אין ספק שה'תגלית' החדשה תוציא לכולנו את התיאבון...
יקח זמן, נשכח מן הסתם.

אגב, שנתיים לפני כן, בחודש אוקטובר 2007, בתקופת ממשלתו של אהוד אולמרט, בדיקת תברואה שגרתית העלתה חשד לחיידק מסוג ליסטריה. החיידק אותר בשני סוגי מזון גולמי, שהגיעו אל המטבח ביבוא ממקור חוץ כלשהו. למרות שיתר הבדיקות התברואתיות זיכו את מזנון הכנסת בציון של 90 אחוזים (על מה ירדו להם במבחן 10 אחוזים?!) - עלה החשש לסגירת מטבח הכנסת.

ד"ר יצחק ליפשיץ, רופא הכנסת, ואבי בלשניקוב, מנכ"ל הכנסת, הזדרזו לדווח על החשדות למשרד הבריאות, המטבח נסגר, נבדק, נוקה באופן יסודי, ונפתח בשנית. ארבעה ימים לאחר מכן, הוא נפתח מחדש.

אבל לא חלפו אלא חודשים מועטים ו...חתול ששוטט להנאתו חופשי במטבח נלכד בעדשת מצלמת הווידאו של ערוץ הכנסת. באותה עת שהה החתלתול ב...כיור הכלים כשהוא מתרווח להנאתו.
השבוע, אולי היה זה אותו חתול ואולי אחר, הוא החליט לנדוד מהכיור אל... הסיר.



גם זירת ההכרעות זקוקה לשיפוצים

ולמרות הגילויים המביכים, מתברר שבכל הנוגע לתחום אחריותו של יו"ר הכנסת, ראובן רובי ריבלין, מציגה הכנסת דווקא חידושים מרנינים.

סוף סוף, אחרי תקלות טכניות ובלאי טבעי, ולראשונה מזה עשרים שנה, הוחלפו במליאת הכנסת השטיח משנות ה-90 ומערכות החשמל, המיחשוב והתקשורת. ריבלין, שקיבל את האולם המחודש מידי צוות התפעול של הכנסת, מיהר לברך. "גם זירת ההכרעות של הדמוקרטיה זקוקה לשיפוצים – אך לעולם איננה שובתת". נזכיר כי שני דיוני פגרה נערכו באולם האודיטוריום כדי לאפשר את המשך שגרת השיפוצים במליאה.

מושב חדש, מליאה חדשה: צוות התפעול של הכנסת מסר היום (ב) ליושב ראש הבית, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין את אולם המליאה המחודש, אחרי שיפוצים שנערכו בו לראשונה מזה עשרים שנה.

השיפוץ נערך עם יציאת הכנסת לפגרה, לפני כחודש, על פי תוכנית העבודה של הנהלת הכנסת. במהלכו הוחלף השטיח במליאה שהותקן בה עוד בשנות ה 90' ומאז לא הוחלף. החלפת השטיח וחשיפת רצפת המליאה, נוצלה למיפוי מחודש של מערכות החשמל, המחשוב והתקשורת, חלקן מיושנות, המורכבות בתוך המליאה. המערכות הישנות גרמו בעבר לשורת תקלות במערכת החשמל, המיחשוב והשעונים, כולל בעת ביקורים ממלכתיים של נשיאים זרים.

יו"ר הכנסת עבר על תפעול המערכות החדשות, בדק את תפקוד מערכות השעונים, ההצבעה, הרמקולים, החיווט החשמלי, הגיבוי והמיחשוב.

מנכ"ל הכנסת דן לנדאו אמר כי מבחינתו מטרת השיפוץ העיקרית, שהיקפו כ 600 אלף ₪, היא להעביר את אולם המליאה למצב בו יוכל לתפקד ביעילות וע"י המערכות המודרניות ביותר.

"המצב המביך של טלאי-על-טלאי שנעשה במשך שנים הסתיים", אמר לנדאו. הוא סיפר כי במושב האחרון גם היו מספר תקלות טכניות שבהחלט העיבו והפריעו לעבודה, אבל "כיום, לאחר השיפוץ הרי שמבחינה טכנולוגית שודרג אולם המליאה באופן משמעותי כפי שצריך וראוי לה לכנסת ישראל בשנת 2011. מערכת ההצבעה האלקטרונית במליאה הותקנה לפני כשמונה שנים, וחייבת להיות מוחלפת בשנה הקרובה. העבודות היום הכינו את התשתית להחלפה הצפויה".

לאחר שלפני שנתיים, באירוע 'המקק' שופץ גם המטבח, לא נותר לה לכנסת אלא לשכלל את עצמה ולנסות למנוע כניסתם של חתולים אל המבנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד