ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

פורד פוקוס החדשה - בעיקר למשפחה

דלק מוטורס זקוקה למכונית כמו פורד פוקוס החדשה - אבל האם גם אתם תיהנו ממנה?

  • ז' אלול התשע"א
פורד פוקוס החדשה - בעיקר למשפחה



דלק מוטורס חיכתה לפורד פוקוס החדשה. אחרי שנה גרועה למדי בשל קו מוצרים שהתיישן, ובעיקר בשל הין הגבוה שהקשה על מכירות מאזדה, מתחילה החברה לשווק מכונית חדשה הנקנית ביורו, וכך יכולה להימכר במחירים נוחים יותר לציי הרכב ואפילו לצרכן הפרטי. לכן היא נוקטת באסטרטגיה של שיווק שפע גרסאות בטווח מחירים רחב.

אבל השאלה המעניינת יותר היא האם גם אתם חיכיתם לה, ועל כך ננסה לענות אחרי שעות ארוכות של נהיגה. העיצוב של הפוקוס אינו שומט לסתות. זוהי מכונית נאה למראה, אבל לא מיוחדת, ואף מעט משעממת. למעט גרסת ההאצ'בק, הניחנת במידה מסוימת של ייחוד, גרסאות הסדאן והסטיישן חיוורות למדי. עיצוב הפנים, לעומת זאת, נאה, ותא הנוסעים בנוי מחומרים נעימים למגע ומאיכות טובה. בעיה נרשמה בפתחי מיזוג האוויר שאינם ממוקמים היטב, ויקררו בעיקר את כפות הידיים האוחזות בהגה.

איכות תא הנוסעים וחומרי הבידוד ניכרת גם אחרי שיוצאים לדרך. הפוקוס היא מכונית שקטה, ולתא הנוסעים שלה חודרים רק מעט רעשי רוח וכביש. ואולם רעש אחד נשמע היטב, זה של המנוע. עם 125 כ"ס מנפח של 1.6 ליטר, מספק המנוע ביצועים טובים ותאוצות מרשימות, אך כדי להעביר את כוחו הוא נדרש לסיבובי מנוע גבוהים והדבר הופך את המנוע לרועש.

למכונית תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד, טכנולוגיה שאמורה לאפשר העברת הילוכים חלקה תוך חיסכון בדלק והיתה זמינה עד כה בקבוצת המשפחתיות רק בפולקסווגן. התיבה שבפוקוס טובה מאוד על פי רוב, אך לעתים היא נתקעת על הילוך לא מתאים. הדורות הקודמים של פורד פוקוס נחשבים למהנים לנהיגה, אך הדור השלישי לא עומד בציפיות. הגה קל וחסר תחושה לא מאפשר לחובבי נהיגה לבלות בפוקוס. אבל שאר בני המשפחה ייהנו ממנה. מרווח הפנים של הפוקוס הוא סביר בהחלט, ונוחות הנסיעה טובה.

בסך הכל, נראה שפורד פוקוס תהיה בת לוויה נעימה לנהג, ובעיקר למשפחה. היא מצטיינת באיכות גבוהה ובטכנולוגיה שמוצעת במחיר תחרותי. לולא היתה הסיסמה הזו תפוסה, אפשר היה לומר שהפוקוס מציגה "איכות גרמנית בהישג ידך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד