ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

"הקפאת תוכנית הגריטה תגרום לנזק כלכלי של 7.75 מיליארד שקל בשנה"

בעקבות החלטת משרד התחבורה על הקפאת את תוכנית גריטת כלי הרכב הישנים, אומר מנכ"ל עמותת "אור ירוק": :"החיסכון הזה עוד יתברר כיקר מאוד ותגבה גם מחיר דמים יקר"

גריטת רכבים
גריטת רכבים

לאחרונה פורסמה באתר משרד התחבורה ההחלטה להקפיא את תוכנית הגריטה הממשלתית, של כלי רכב ישנים, בני 15 שנה ומעלה בעקבות העדר תקציב. "זמנית ועד להודעה חדשה, בשל חוסר תקציב, לא ניתן לבצע גריטת רכב ישן"- נכתב באתר משרד התחבורה. במסגרת התוכנית אמורה היתה המדינה לפצות את בעלי הרכבים שנשלחים לגריטה ב 3000 ₪. התוכנית צפויה היתה להוריד מהכביש אלפי רכבים ישנים בשנה- אשר בטיחותם נמוכה ואשר פולטים כמויות גדולות של זיהום אויר. מטרתה של התוכנית היתה להפחית את הנזק מתאונות דרכים ולצמצם את זיהום האוויר בערים.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת " אור ירוק" אמר בתגובה להחלטה על הקפאת התוכנית: "הקפאתה של תוכנית הגריטה הממשלתית תגרום לנזק כלכלי למדינה ובנוסף תגבה מחיר דמים יקר. עלותו של הנזק הכלכלי, הישיר והעקיף, למדינה, מתאונות דרכים, מסתכם בכ7.75 מיליארד שקל בשנה. הקפאתה של תוכנית הגריטה תמנע את הפחתת מספר תאונות הדרכים והנפגעים בכבישים, וכך גם את הפחתת הנזק הכלכלי. בנוסף, נסיעה ברכב ישן שאינן בטיחותי, חושפת את הנוסעים בו לסכנה אמיתית וחומרת הפגיעה בהם, במקרה של תאונה עלולה להיות קשה יותר. "החיסכון" הזה עוד יתברר כיקר מאוד".

מחקרים מוכיחים כי קיים קשר בין גיל הרכב לסיכויו להיות מעורב בתאונת דרכים- ככל שהרכב ישן יותר, סיכויו להיות מעורב בתאונת דרכים גבוה יותר, וכן, חומרת הפגיעה בנוסעים עלולה להיות חמורה יותר.

שמואל אבואב: "ישראל צריכה לשאוף להצערת גילם של כלי הרכב הנעים בכבישיה ולעודד רכישה של רכבים חדשים. יש להפחית את המס הגבוה החל על רכבים חדשים ובמקביל להפעיל מיידית את תוכנית הגריטה הממשלתית. מהלכים אילו יביאו לחיסכון כספי למדינה וחשוב מכך- לשמירה על חיי אדם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד