ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

משרד השיכון ממשיך להסתער • גל שיווקים נוסף

למעלה מ-6000 יחידות דיור שוחררו לשיווק על ידי משרד השיכון • בשיווקים מגולמות הפעם - הטבות חדשות: כולל הנחות לזוגות צעירים ומענקים ביישובים מועדפים

משרד השיכון ממשיך להסתער • גל שיווקים נוסף
פלאש 90



גל שיווקים חדש יוצא לדרכו: משרד הבינוי והשיכון ומנהל מקרקעי ישראל מפרסמים רשימה חדשה של קרקעות לבנייה, בסך כולל של 6,262 יחידות דיור בכל רחבי הארץ, ועוד 924 יחידות דיור בשיווק חוזר.

בכך נמשכת מדיניותו של אטיאס לשחרר עוד ועוד יחידות דיור, מתוך אמונה כי זו הדרך הטובה ביותר כדי לצנן את האמבטיה הרותחת של שוק הנדל"ן.

"הגדלת היצע הדירות הוא הכלי המרכזי העומד לרשותנו, לשם הקלת מצוקת הדיור והוזלת מחירי הדירות. בזכות השיווקים אנו עומדים היום, לראשונה מזה עשור במצב של עודף של כ-5,000 יחידות דיור של התחלות בנייה - על הביקוש השנתי הנדרש של דירות חדשות בישראל", אומר אטיאס.

גם הוא מבין ומודה ש"הדרך עוד ארוכה" וכי "מוטל עלינו למלא מחסור במלאי הדירות של קרוב לעשור", ובכל זאת הוא מביע שמחה על כך ש"המחסור בדירות מתחיל לרדת, לאחר שנים ארוכות ומאמצינו נושאים פרי".

השר אטיאס התייחס לשמועות שהופצו לאחרונה ולפיהן, כביכול, מלאי הקרקעות של המדינה מתרוקן וכי יגיע שלב ה'סטופ' לשיווקים: "בשיווק זה ובשיווקים שעוד יבואו, אנחנו אומרים בצורה שאינה משתמעת לשני פנים: השיווקים יימשכו ולא נפסיק בהם. על רוכשי הדירות ועל הקבלנים לקחת זאת בחשבון", הוא אומר.

אגב, ברשימת השיווקים הנוכחית מגולמות, לראשונה, ההטבות החדשות עליהן בישר לפני מספר שבועות ראש הממשלה, בנימין נתניהו: שיווק קרקע בהנחה של 50% לזוגות צעירים, לצד דיור להשכרה בהנחות של 70% וגם, בחלק מהישובים, מענקים על סך 100 אלף שקל.

הפעם, אומר אטיאס בשמחה בלתי מוסתרת, "הקרקע נועדה לשרת את האזרחים ולא את הרווחים".

לעזרתו עמדו - אין לשכוח - לחציהם של מפגיני המחאה, שאילולי הם סביר להניח שעד היום היה צריך להיחנק מתחנונים מול פקידי משרד האוצר ומול השר עצמו.

ברקע, אגב, עומד הנושא הבוער של 'הקריטריונים', אשר יובאו לאישור סופי בחודש הקרוב, ולאחר שכבר הובאו לאישורו של משרד המשפטים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד