כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בצעד יוצא דופן, בוטלה עסקת טיעון בתיק נהיגה בשכרות

בית משפט השלום לתעבורה טען כי עסקת הטיעון לא מייצגת נכונה את חומרת העונש. מנכ"ל "אור ירוק": "נהיגה בשיכרות היא מהגורמים השכיחים של תאונות קטלניות. החמרת הענישה היא מהלך חשוב למאבק בתופעה"

בצעד יוצא דופן, בוטלה עסקת טיעון בתיק נהיגה בשכרות

בצעד יוצא דופן, ביטל בית משפט השלום לתעבורה בצפת עסקת טיעון בתיק נהיגה בשכרות.
ב-29 באוגוסט פסק בית המשפט, כי עסקת הטיעון בין עדי פרייברגר לב ובין הפרקליטות לא מייצגת נכונה את חומרת העונש. בדרך כלל נוטים בתי המשפט לקבל את עסקאות הטיעון, אך הפעם קבע בית המשפט כי עדי פרייברגר לב ,שנתפסה נוהגת כשבגופה כמות גבוה של אלכוהול ( 765 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף) ספגה עונש קל מדי. בית המשפט החמיר את עונשה ורישיונה יישלל לשלוש שנים בפועל, ושישה חודשים על תנאי למשך שלוש שנים. כמו כן תשלם פרייברגר לב קנס של 1000 שקלים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, בירך על ההחלטה הלא שגרתית: "נהיגה בשיכרות היא מהגורמים השכיחים להתרחשותן של תאונות דרכים קטלניות. מדי שנה מתרחשות מאות תאונות המוגדרות כתאונות הקשורות לאלכוהול. מדובר בתאונות בהן הנהג בחר להתיישב ליד ההגה על אף שאלכוהול פוגע בכישורי הנהיגה שלו. שוב ושוב אנו שומעים על אותן תאונות בהן מעורבים נהגים צעירים, ששבו מבילוי בשעות הקטנות של הלילה או נהגים שרק שתו משקה אחד או שניים. החמרת הענישה היא מהלך חשוב למאבק בתופעה".

נהיגה בשכרות היא אחד משלושת הגורמים המרכזיים להתרחשותן של תאונות דרכים. האלכוהול פוגע בקשב ובזיכרון וגורם לרפיון מחשבתי. הקואורדינציה מתדרדרת, ויכולת השיפוט לקויה. הראייה נפגעת ויכולת התגובה והשליטה ברכב נפגעים. על מנת להילחם בתופעת הנהיגה בשכרות,חובה להקפיד שמי ששותה לא נוהג. בנוסף, יש להגביר את ההרתעה, לעסוק בחינוך, בהסברה, ולהקנות לציבור מידע אודות הסכנות הכרוכות בנהיגה בהשפעת אלכוהול. על מערכות האכיפה להקפיד על רף ענישה אחיד ולהחמיר עם נהגים שנתפסו והועמדו למשפט, ויש לאכוף השבתת כלי רכב ופסילת רישיון מנהלתית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד