ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

המדינה תשקיע מיליוני שקלים בשיפור התשתית בכביש 65

החלק שישופץ: מצומת גולני וצפונה. מתחילת השנה קיפחו את חייהם בכביש הדמים עשרה בני אדם. מנכ"ל אור ירוק: "אסור להזניח את חלקו הדרומי של הכביש - קטע מסוכן לא פחות"

המדינה תשקיע מיליוני שקלים בשיפור התשתית בכביש 65
כביש 65 צילום: 27א לחוק זכויות יוצרים



בקרוב יתחילו עבודות שיפור התשתית בכביש 65- להרחבת הקטע שמצומת גולני צפונה עד לצומת קדרים ומשם, בכביש 85 עד לצומת עמיעד. עבודות התשתית כוללות הפיכת הכביש לכביש עם ארבעה נתיבים וגדר הפרדה ואת הצמתים המרכזיים, בהם צומת גולני - למחלפים. עלות הקמתו של המחלף בצומת גולני בלבד מוערכת ב-350 מיליון שקל. מתחילת השנה קיפחו את חייהם בכביש הדמים, כביש 65, בקטע שבין צומת עפולה לקדרים- עשרה בני אדם. בשבע השנים האחרונות, מצאו את מותם 46 בני אדם, בחלק הזה של הכביש ב-34 תאונות דרכים.

אלא, שמסתבר, כי קטע הכביש שמצומת עפולה לצומת גולני אינו נמצא בראש סדר העדיפויות ואינו נכלל בתוכנית שיפור התשתית. "שיפור הכביש מצומת גולני וצפונה ושדרוג צומת גולני- הן משימות חשובות." אומר שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "אבל חשוב גם לשדרג את קטע הכביש שבין עפולה לצומת גולני- קטע כביש מסוכן לא פחות, בו נהרגן מתחילת השנה שני בני אדם. הטיפול בשדרוגו של כביש 65 חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות לפני הטיפול בכבישים נוספים. אם הכביש הזה היה ממוקם במרכז הארץ, בקרבת מטרופולין, הוא היה מטופל מיידית. מחקרים מוכיחים כי ההשקעה הכספית בשדרוג כבישים אדומים מביאה להפחתת ההרוגים ולחיסכון כספי למשק- ולכן משתלמת מבחינה כלכלית", מוסיף אבואב.

כביש 65 הוא אחד משני כבישים ראשיים אשר מחברים את הצפון למרכז הארץ ואחד מדרכי הגישה המרכזיים לכביש 6. זהו כביש עמוס וצפוף שנוסעים בו מדי יום 13000-23000 אלף איש בממוצע ליום. אין הפרדה בין שני נתיבי הנסיעה, וסטייה קלה מהנתיב עלולה להביא להתנגשות חזיתית. 39 מתוך 46 בני אדם שנהרגו בכביש, מצאו את מותם כתוצאה מתאונה חזיתית.

מפת התאונות השנה בכביש 65


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד