י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ספר הבישול הראשון לידיים רועדות

עד לשנות הארבעים שלה רות קראווני כמעט ולא בישלה. ילדיה גדלו על ג'אנק פוד ומזון מוכן • מההחלטה ללמוד איך מבשלים את התבשילים המוכרים יצא 'לבשל בקלות עם רות'

חלק מכריכת הספר
חלק מכריכת הספר



לא כולם נולדו עם מצנפת של שף. לרובנו – הכניסה למטבח מלווה בחשש גדול.

כדי לדעת להעז לעשות משהו מורכב יותר מטוסט או חביתת ירקות, יש צורך בידע וב...רוגע. מי שמתוסכלות מכישלונות בהכנת קוסקוס, בצק שמרים או אפילו פלאפל וחומוס אמיתי, או למי שרגליהן רועדות כשהן מתקרבות למטבח, עשוי הספר לגרום לה ולבני הבית (גם אימא גרה פה), להתאהב בבישול ובאפייה.

וגם אם לא, את החשש מכניסה למטבח הוא יסיר וודאי בקלות. לבשל בקלות עם רות נועד לשבור מחסומים והוא בהחלט מצליח בכך.

שבע שנים עבדה רות על הספר, בעידודו של חיים בעלה ושירלי בתה. הספר מסכם בעצם, את המהפך הקולינרי שעברה רות בחייה.

עד לשנות הארבעים שלה, כמעט ולא בישלה. ילדיה גדלו על ג'אנק פוד ומזון מוכן, בעוד היא הייתה עסוקה בניסיון להביא פרנסה הביתה. בשלב מסוים החליטה לפרוש מהעבודה ולהתמקד בבית פנימה. היא התמקצעה בבישול במסעדה של קרובי משפחה ופתחה לפני חמש עשרה שנה את "פלאפל קרוואני" באשקלון. מעבר לאוכל הטוב, המקום התאפיין גם באווירה ביתית, כמו מועדון בו רות עוזרת לילדים בשיעורים ואף משמשת כבייביסיטר לפעמים.

כחמש שנים פעל הפלאפל, וכשתם מועד השכירות העמידו הבעלים את החנות למכירה, אבל אז ויתרה רות על הרעיון. היא החליטה ללמד את עצמה כיצד מבשלים את כל התבשילים המוכרים מן היסוד ועד לצלחת המקושטת. עשרות ניסיונות ושיפורים חוו הסירים שלה עד שהצליחה לפשט את ההדרכה ולשפר את המתכון.

בספר שלה נאספו מתכונים בסיסיים מטוסט למשל, דרך מתכונים מורכבים יותר כמו להכנת פלאפל. האוכל פשוט, ביתי ואותנטי. המרכיבים מוכרים וזמינים והמתכונים מפורטים מאוד לטובת המתחילים והמתחילות. רות מקפידה לפרט שלב שלב את אופן ההכנה. התוצאה: ספר חובה לכל כלה ובת צעירה שצריכה להתחיל לבשל ומכירה מתכונים רק משיחות סלון...

לבשל בקלות עם רות, 231 עמודים, מחיר הספר: 128 ₪

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד