כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ביהמ"ש בשוודיה הציל את סאאב מפשיטת רגל

חברת הרכב השוודית נקלעה לקשיים מאז נמכרה על ידי ג'נרל מוטורס לחברה הולנדית אלמונית; תקופת השיקום שהוקצבה לחברה - 3 חודשים

  • כ"ב אלול התשע"א
סאאב. צילום: אי-פי
סאאב. צילום: אי-פי

בית המשפט לערעורים במערב שוודיה הציל את חברת המכוניות השוודית סאאב מפשיטת רגל, לאחר שקבע היום כי עדיין קיימים התנאים המספקים לשיקום מוצלח של החברה.

ההחלטה התקבלה על ידי צוות שופטים מורחב, שהפך בכך פסיקה של בית המשפט של מחוז וונרסבורג לפני כשבועיים, לאחר שדחה את בקשתה של סאאב לנסות ולגייס כספים לטובת הצלת החברה.

סאאב נקלעה לקשיים פיננסיים מאז שנמכרה על ידי ג'נרל מוטורס ב-2010 לחברה הולנדית אלמונית. הייצור במפעליה של סאאב נעצר למשך רוב השנה, והחברה התקשתה בתשלומיה לספקים ולעובדים. מנכ"ל החברה ויקטור מולר התעקש אז כי הוא מסוגל לשחזר את הצלחת החברה ברגע שיוזרמו לקופתה מזומנים משתי חברות הרכב הסיניות שהשקיעו בה.

החברות הסיניות טרם אישרו את העסקאות, אך הפסיקה של בית המשפט לערעורים איפשרה לסאאב לנסות ולשקם עצמה, כשבית המשפט מגן עליה מבעלי החוב, שחלקם כבר הגישו בקשות להכרזה על החברה כפושטת רגל. במהלך תקופת השיקום, שהוקצבה למשך שלושה חדשים אך עשויה להתארך, תערוב ממשלת שוודיה לתשלום משכורותיהם של עובדי סאאב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד