כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הין המתחזק מקפיץ את המחירים של טויוטה; סובארו בדרך

טויוטה פירסמה היום מחירון חדש ובו עלייה של 2,000 שקל במחירי המכוניות מיפן • 122 אלף שקל על טויטה קורולה ו-156 אלף שקל על הפריוס ההיברידית

  • כ"ב אלול התשע"א
טויוטה ספייס ורסו. צילום: אוריאל כהן
טויוטה ספייס ורסו. צילום: אוריאל כהן

העלייה בשער הין משפיעה על יבואני המכוניות היפניות. טויוטה פרסמה היום מחירון חדש, ובו עלייה של 2,000 שקל במחירי המכוניות שמגיעות מיפן. טויוטה קורולה, למשל, תעלה 122 אלף שקל במקום 120 אלף שקל; ספייס ורסו תעלה 110 אלף שקל במקום 108 אלף שקל וגם המחיר של הפריוס ההיברידית עלה מ-154 אלף ל-156 אלף שקל.

מחירי המכוניות נקבעים, לרוב, לקראת חודש ינואר. אולם, בשנה האחרונה עלה שער הין מ-4.35 שקל למאה ין ל-4.83 שקל למאה ין. גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס, העריך לאחרונה כי המחיר הריאלי של מאזדה 3, לפי השער הנוכחי, צריך לנוע סביב 140 אלף שקל. לכן, ארבעה חודשים לפני ינואר, היבואנים הרוכשים מכוניות בין מעלים את המחירים. יפנאוטו, יבואנית סובארו, תעלה ככל הנראה את המחירים ביום ראשון הקרוב, בשיעור דומה לזה של טויוטה. לעומתן, דלק מוטורס צפויה לדבוק במדיניותה שלא לפגוע במחירון והתייקרות דגמי מאזדה צפויה רק בינואר 2012. מותגי יפניים הנרכשים ביורו, כדוגמת ניסאן, לא זקוקים לעליית מחירים.

מיוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, נמסר כי "כתוצאה מהשינויים המשמעותיים בשער היין היפני, שעלה מתחילת השנה בכ-10%, היצרן עידכן את המחירים. עקב כך, עודכנו מחיריהם של מספר דגמים המיובאים מיפן, וזאת בשיעור ממוצע של כ- 1.5% בלבד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד