י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פיתרון יצירתי: דגים וסוכריות שרי

הארוחות חוזרות על עצמן: דגים, מרק, בשר • הגיוון אפשרי גם בסוג המאכלים וגם בתוספות • לרוני ריבלין, השפית של קפה יפו, יש רעיון מבריק לקישוט וגיוון מנות הדגים שתכיני: סוכריות שרי

פיתרון יצירתי: דגים וסוכריות שרי



ראש השנה מתקרב וכמו בכל שנה בארוחת החג נשלב מאכלים מוכרים ואהובים עם טעם של זיכרונות ילדות, מאכלים חדשניים שיפתיעו את החיך, ומאכלים שהם פשוט בגדר חובה. הכוונה היא למאכלים המסורתיים שמאפיינים את החג ומהווים מכנה משותף שמאחד את כולנו כקבוצה וכעם - זה קסם האוכל.

לכל תרבות, אזור גיאוגרפי, או דת, יש מאכלים שקשורים במובהק לחגים. אצלנו רבים מהמאכלים שמזוהים עם ראש השנה מייצגים את כל הטוב והשמחה שאנחנו מייחלים להם בשנה הקרובה. לכן תפריט החג מסורתי כולל דבש, תפוחים, דגים ומאכלים אחרים שממחישים את הרעיון הזה.
ברוב העדות נמנעים ממאכלים חמוצים, מרים וחריפים – כדי להבטיח שהשנה תהיה מתוקה לחלוטין. ויש גם כאלה שלוקחים את הרעיון צעד קדימה ושמים על השולחן דבש במקום מלח.

בכמה מהעדות מאכלים ממולאים נחשבים לסגולה לשנה מלאה בברכות ובדברים טובים.

בעדות מסוימות נמנעים משתיית קפה בגלל צבעו הכהה— צבע שמסמל רוע וסבל.

דגים הם מאכל עם המון משמעויות. ראשית - הדג מסמל שפע ופריון ומברכים: "...שֶיִרְבוּ זְכֻיוֹתֵינוֹ, וְנִרְבֶה וְנִפְרֶה כַדָגִים". הדג מייצג גם ידע מאחר והעיניים שלו תמיד פקוחות, והוא גם ממחיש את הברכה שאנו מאחלים: "שנהיה לראש ולא לזנב". נהוג להניח אותו על השולחן לפני ראש המשפחה.

רוני ריבלין, השפית של קפה יפו, מסעדה בלב שוק הפשפשים, המתמחה בדגים חושבת שדגים הם מנה אידיאלית לחגים מכיוון שהם מאפשרים גם לקיים את המסורת, וגם לחדש ולהפתיע את האורחים. "המרכולים מציעים כעת מבצעי דגים עם מחירים מאוד נוחים כך שאני רואה בבחירה הזו רק פלוסים. כששואלים אותי באיזה דג לבחור זו באמת החלטה קשה. לדעתי - דניס, לברק, מוסר או בס באפיה בתנור - כולם מתאימים עם כל תוספת שרק תעלו בדעתכם".

הפעם, יש לה המלצה בלתי שגרתית: "סוכריות שרי" מתוקות-חמצמצות. מניסיוני זוהי תוספת מתוקה ומרעננת לתפריט, שכבר זכתה להרבה מחמאות נלהבות. "כשפית, זו תרומתי הצנועה לשנה שתהיה באמת מתוקה".

המתכון

מתכון סוכריות שרי

חומרים

עגבניות שרי

מלח גס

סוכר

אופן ההכנה

1. שוטפים את העגבניות היטב, מניחים בתבנית עם נייר אפייה.

2. מפזרים מלח בנדיבות.

3. מפזרים סוכר בנדיבות.

4. אופים שעה ב-140 מעלות בתנור על טורבו.

5. מדי פעם בודקים את העגבניות ומוציאים את הנוזלים.

התוצאה הסופית שמתקבלת היא עגבניות שרי מסוכרות שטעמן חמצמץ-מתוק. הן מושלמות לקישוט, או להגשה כתוספת מעניינית ולא שגרתית לצד מנות דגים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד