ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

תיירים מרוסיה ממשיכים להגיע לביקור יומי בישראל מאנטליה

הטיסות נמשכות למרות הפסקת הצ'ארטרים מיעד זה; איי יוון מסתמנים כאלטרנטיבה לאנטליה

  • כ"ו אלול התשע"א
אנטליה  (ארכיון)
אנטליה (ארכיון)

על אף הפסקת טיסות השכר של חברות תעופה טורקיות עם ישראליים לאנטליה, נמשכות טיסותהן של תיירים מרוסיה דרך אנטליה לביקור חד יומי בארץ - כך נודע ל-TheMarker.

הטיסות עם התיירים מרוסיה מבוצעות על ידי חברות שכר טורקיות - פאגסוס וסקיי איירליינס - אשר עובדות באופן ישיר עם מארגני נסיעות ברוסיה. מדובר בתיירות חד יומית של רוסים אשר משלבים נופש באנטליה, כדי להגיע ארצה ליום סיורים אחד במקומות הקדושים.


בתוך כך, הסיטה חברת KTA אינטרנשיונל - המייגצת קבוצה אחרת של חברות שכר טורקיות בישראל, כמו אונור ופריבארד - את פעילותה לאיי יוון. החברה מייצגת גם את חברת תעופת השכר היוונית איגייאן איירליינס בישראל, בנפרד מפעילותה של אותה חברת תעופה יוונית בקו הסדיר בין נתב"ג לאתונה.

לדברי שי פרדו, מנכ"ל חברת KTA אינטרנשיונל, "יש הסטה של תנועת ישראליים, מאנטליה, שאין אליה ביקוש, לאיי יוון. בנינו תוכנית עניפה אשר כוללת 70-80 טיסות בעונת החגים מישראל לשורת איים ביוון. מדובר בטיסות לרודוס ולשדות התעופה הראקליון וחאניה בכרתים, בנוסף לקורפו ולעיר סלוניקי ביוון".

מסתבר כי איי יוון מסתמנים כיעד נופש מועדף ואלטרנטיבה לטיסות השכר שהופסקו לאנטליה, טורקיה, בעונת חגי תשרי. מדובר בטיסות שכר של חברות תעופה ישראליות כמו ארקיע, ישראייר וסאן דור (טיסות המופעלות על ידי אל על) לצד חברת התעופה היוונית איגייאן איירליינס.

לדברי דודו מחלב, סמנכ"ל השיווק של חברת ארקיע אינטרנשיונל, "בכל פעם שעולה המתיחות בין ישראל לטורקיה אנו מייד מרגישים במרכזי ההזמנות שלנו ביקושים מוגברים לנופש באיי יוון. אנו טסים לחמישה יעדים: סאנטוריני, מיקונוס, רודוס, כרתים וקוס. לקראת חג ראש השנה, הטיסות כבר כמעט מלאות לגמרי".

לדבריו, "חלק גדול מבתי המלון באיי יוון נסגרים כבר בסוף ספטמבר, עם תום עונת התיירות, למשך כחצי שנה - מאוקטובר עד מאי. השנה, בגלל שהחגים יחולו באוקטובר, חברת ארקיע הגיעה להבנות עם חלק מבתי המלון באיי יוון, שישארו פתוחים במיוחד עבור הישראלים עד תום עונת נסיעות חג וחול המועד סוכות, בסוף אוקטובר. בשנתיים האחרונות במיוחד הביקושים לנופש באיים עלו בצורה משמעותית".

על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) יוון תפסה את המקום השני אחרי ארה"ב מבין המדינות עם מספר הנוסעים הרב ביותר שטסו אליה באוגוסט השנה - כ-139.2 אלף נוסעים. זהו גידול של כ-19.5% לעומת אוגוסט 2010.

חברת התעופה איגייאן איירליינס תפסה את המקום הרביעי מבין כל חברות התעופה שפעלו באוגוסט השנה בנתב"ג, עם מספר הנוסעים הרב ביותר של כ-45.9 אלף נוסעים - גידול של 42.5% לעומת אוגוסט 2010.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד