ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

האם הזוגיות משתפרת אחרי החגים?

יש משפחות בהן סיום השנה הוא זמן טוב לסיכומים יפים לשנה הבאה, אבל יש גם מקרים אחרים • שיחה מרתקת עם עורך דין מומחה בתחום - בני דון-יחיא

עו"ד בני דון-יחיא
עו"ד בני דון-יחיא



חשבתם שהחגים הם זמן טוב למשפחתיות ולזוגיות? לא, לא טעיתם, אלא שיש משפחות שאצלן המצב הפוך בדיוק.

בשיחה עם עו"ד בני דון-יחיא הוא מספר על הדבש, וגם על העוקץ של חגי תשרי.

• מתגרשים יותר אחרי החגים או שהזוגיות משתפרת?

"השאלה נשאלת מדי שנה, ותשובה בדוקה אין. יש מקרים רבים, שמהם ניתן להעלות מסקנות. וכרגיל, לכל מטבע שני צדדים (אם כי למטבע הזוגי יש לא פעם שלושה צדדים: הצד שלה, הצד שלו - והאמת).

"כימי חשבון, עם תחילת השנה מניעים גם זוגות לא מעטים לבחון את יחסיהם על ידי פנייה לגורם טיפולי - פסיכולוג או יועץ זוגי - מהלך ששניהם או אחד מהם לא היה מוכן או בשל לו קודם לכן. גם למהלך זה שני פנים: לעתים הוא משפר את היחסים ולעתים הוא מוציא את האמת המרה - התהום בין בני הזוג עמוקה מדי.

"בני זוג רבים סיפרו לי במשך השנים, שראש השנה היווה נקודת תפנית בחייהם: זה הזמן שבו החליטו שאינם יכולים ואינם רוצים להמשיך בנישואיהם. המחשבות קיננו זמן רב, אבל דרושה לעתים נקודה קריטית, שמגבשת את הרצון להחלטה נחושה.

"במקרים קשים, ההודעה לצד השני על סיום חיי הנישואין נאמרה, ולפעמים הוטחה, בחג עצמו ואף סביב השולחן.

"לעומת זאת, בני זוג רבים מתקרבים זה לזה בשל החגיגיות המלווה את ראש השנה ואת חג הסוכות. ההכנות לארוחות החג, התכנון המשותף, הזמנת האורחים או ההסבה סביב השולחן, עם הילדים ובני המשפחה המורחבת, בבית ההורים. האווירה החגיגית, השמחה, הברכות והמתנות - כל אלה מעוררים את האהבה ואת החיבה שהעלו לא פעם אבק.

"הילדים, שזורחים וקורנים בחגיגות האוכל, הברכות, חלוקת המתנות, שירי החג, המפגשים המשפחתיים, ההליכה לבית-הכנסת - מהווים מאיץ חיובי רב עוצמה לקבלת החלטה הפוכה: אני נשאר במשפחה הזאת ואעשה כל שאוכל להיטיב את היחסים עם בן זוגי.

"עורכי דין יודעים, שאחרי החגים מתגבר זרם הלקוחות הפונים בבקשה לנהל מו"מ גירושין או לפתוח תיק גירושין. כך גם לאחר המתח והעצבנות בתום הקיץ הלוהט, המדרדרים את היחסים. אבל כנגדם יש רבים שחוזרים בהם מהחלומות להיפרד ולפתוח דף חדש. הם מנסים לפתוח את הדף הזה בתוך הזוגיות הקיימת".

עו"ד בני דון-יחיא הוא מומחה לדיני משפחה וירושה

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד