ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מנכ"ל אור ירוק בכנס נהיגה במבחן: "מודל לחברה אזרחית טובה"

בכנס שנערך היום בהרצליה לרגל פתיחת השנה השלישית לפעילות הפרוייקט אמר שמואל אבואב: "זו תוספת של ערך מוסף אמיתי לחברה". שר הרווחה משה כחלון: "ילדים צעירים שעושים שטות אינם עבריינים מסוכנים".

מנכ"ל אור ירוק בכנס נהיגה במבחן: "מודל לחברה אזרחית טובה"

"אני מאמין בגישה טיפולית יותר מאשר בגישה ענישתית", כך אמר משה כחלון, שר הרווחה והשירותים החברתיים, בכנס "נהיגה במבחן" של משרד הרווחה ועמותת "אור ירוק", שנערך היום בהרצליה. "ילדים צעירים שעושים שטות אינם עבריינים מסוכנים, אלה ילדים שזקוקים להדרכה. השילוב של עמותת "אור ירוק"- שהמהות שלה היא הדרכה לבטיחות בדרכים ושל משרד הרווחה- שהמהות שלו היא טיפול בילדים, הוא שילוב מנצח. אין לי ספק שהפרויקט הזה יזכה להעצמה ולהרחבה", הוסיף כחלון.

כנס "נהיגה במבחן" ,נערך לרגל פתיחת השנה השלישית לפעילות הפרוייקט. "נהיגה במבחן" הינה תוכנית שיזם שרות המבחן לנוער במשרד הרווחה ביחד עם עמותת "אור ירוק" לאוכלוסיית הנערים שעברו עבירות הקשורות לנהיגה. התוכנית "נהיגה במבחן" כוללת טיפול קבוצתי לאוכלוסיה זו.

יוזמה זו באה לתת מענה לתופעה שהולכת ומתרחבת שתוצאותיה הרות אסון. השותפות של שרות המבחן לנוער ועמותת אור ירוק מאפשרת שילוב בין הידע המקצועי של קציני המבחן של משרד הרווחה בתחום הטיפול בנוער עובר חוק לבין הידע המקצועי בתחום נהיגת צעירים ובטיחות בדרכים של עמותת "אור ירוק". קצין המבחן מתמקד בעיבוד העבירה והמניעים לביצוע העבירה בשיתוף עם מומחה של "אור ירוק", שמעביר תכנים חינוכיים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת " אור ירוק": "היכולת לשלב בין אנשי מקצוע ואזרחים בעבודה מקצועית – זה המודל לחברה אזרחית טובה. המודל בפרויקט הוא מודל של "סנקציה חינוכית" במסגרתה מקבלים הנערים ערכים ונורמות והבנה וידע. אם היו מיישמים את המודל הזה גם בתחומים של אלימות, סמים ואכוהול זו היתה תוספת של ערך מוסף אמיתי לחברה".

מטרתו של פרויקט "נהיגה במבחן" היא להחזיר בני נוער, בני 12-18, שעברו עבירות שקשורות ברכב למסלול של אחריות לחייהם ושמירה על כללי הבטיחות והזהירות בדרכים. במדינת ישראל נתפסים בכל שנה כ – 1,400 בני נוער הנוהגים ללא רישיון וללא רשות ומבצעים עבירות תנועה. מדובר בתופעה שהולכת ומתרחבת בקרב בני הנוער. ממרץ 2009 ועד יוני 2011 , עברו את הסדנה כ 38 קבוצות,בכל קבוצה כ-10 נערים. בכנס נכחו: ח"כ משה כחלון- שר התקשורת ושר הרווחה והשירותיים החברתיים , מנכ"ל משרד הרווחה נחום איצקוביץ, שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת " אור ירוק",בכירי משרד הרווחה ועמותת אור ירוק, הנהלת שירות המבחן לנוער ומנחי הקבוצות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד