כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מתחילת השנה 11 בני אדם נהרגו ב'פגע וברח'

בעקבות הרשעת טל מור בדריסת שניאור חשין והפקרתו בשטח, אומר מנכ"ל אור ירוק: "על מנת להרתיע נהגים פוגעים מלברוח מזירת התאונה, יש הכרח להחמיר בענישה"

טל מור שהורשע בדריסה
טל מור שהורשע בדריסה

טל מור הורשע היום בבית המשפט בדריסתו למוות של שניאור חשין. בהכרעת הדין נכתב כי מור דרס את רוכב האופניים ובנו של השופט מישאל חשין בעת שנהג שתוי, בהפקרתו ובשיבוש הליכי משפט.

בין השנים 2000-2011 התרחשו יותר מ-7700 תאונות פגע וברח. בשנים אלה נפגעו בתאונות "פגע וברח" כמעט 11,000 איש. נהרגו למעלה מ 210. יותר מ 840 נפצעו קשה. הנתונים מבוססים על נתוני הלמ"ס.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "על מנת להרתיע נהגים פוגעים מלברוח מזירת התאונה, יש הכרח להחמיר בענישה.אם הנהג הפוגע ידע, שידה הארוכה של חוק תגיע אליו ושבבריחה ממקום התאונה הוא מסתכן בעונש כבד ביותר, ייתכן שיתעשת ויתפקד במקום להפקיר את הפצוע". אבואב, קורא לכנסת, להעביר לאלתר את הצעת החוק, להחמרת עונשם של עברייני תאונות "פגע וברח. מדובר בעבירה החמורה והאכזרית ביותר על הכביש המבטאת זלזול בחיים אדם", מוסיף אומר אבואב, "פגיעה באדם והפקרתו ללא הגשת עזרה הינה עבירה אנטי-חברתית ובלתי מוסרית. במקרים מעין אלו, החוק מתיר לבית המשפט לגזור על הנהג שפגע וברח עד 9 שנות מאסר אך לצערנו בפועל, ברוב המקרים, אין ממצים את מלוא חומרת הדין עם הנהגים הפוגעים".

ב4/10 יתקיים בכנסת דיון המשך בנושא החמרת עונשם של עברייני תאונות "פגע וברח" בעקבות הצעת חוק שהוגשה ע"י ח"כ משה מטלון, ח"כ זאב בייליסקי וח"כ רוברט אילטוב. נציג מטעם עמותת " אור ירוק" יהיה נוכח בדיון. ב-15 ביוני 2011 אישרה ועדת החוקה של הכנסת לקריאה ראשונה הצעת חוק מחמירה בעבירות פגע וברח של ח"כ משה מטלון, זאב ביילסקי ורוברט אילטוב.
הצעת החוק קובעת כי: נהג שיורשע בהפקרת פצוע ברשלנות, יהא דינו מאסר של עד 3 שנים. נהג שיורשע בהפקרת פצוע בידיעה, יהא דינו מאסר של עד 7 שנים. נהג שיורשע בחבלה חמורה או כאשר התוצאה קטלנית, יהא דינו עד 14 שנות מאסר. הצעת החוק מחמירה את הענישה גם על נוסע שהיה ברכב הפוגע, ולא דיווח לשירותי החירום - דינו יהיה עד 7 שנות מאסר בפועל.

על פי נתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס: במחצית הראשונה של 2011 (ינואר- יולי) נפגעו בתאונות אופניים 163 בני אדם. 6 מהם נהרגו ועוד 33 בני אדם נפצעו קשה. 370 איש נפגעים ,בממוצע, מידי שנה, בתאונות אופניים. ממוצע ההרוגים בשנה בתאונות אופניים מסתכם ב16 בני אדם בשנה. בין השנים 2003-2010 נפגעו בתאונות אופניים כ3000 איש.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "יש לכבד את רצונם של רוכבי האופניים לנסוע בכבישים רחבים ובינעירוניים ומצד שני יש להגן עליהם מפני סכנת מוות כתוצאה מפגיעה על ידי כלי רכב הנהוג בידי נהג שיכור או נהג עייף. אנו דורשים שהמשטרה תבחר מספר כבישים בינעירוניים שסגירתם בשעות הבוקר בשבת תביא להפרעה מינימלית בנהיגה אבל תציל חיים של רוכבי האופניים.סגירת ה"נתיב המהיר" בימי שבת בבוקר- הינו צעד מתבקש. בשבת בבוקר התנועה בו דלה והוא כביש נוח ומתאים לרכיבה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד