כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

השר שמחון 'עושה שרירים' לטרכטנברג • לא חותם

שר התמ"ת שלום שמחון, משעה את העלאת תעריפי מעונות היום - עד לדיון ממשלתי בהמלצות טרכטנברג • "הגיע הזמן לקידום חוק לחינוך חינם לכל מגיל אפס"

השר שלום שמחון
השר שלום שמחון

שר התמ"ת, שלום שמחון, הודיע כי לא יחתום על העלאת תעריפי מעונות היום, שהייתה אמורה להיכנס לתוקף ב- 2/10 - עד שתקיים הממשלה דיון בהמלצות ועדת טרכטנברג.

שמחון אמר כי ינסה תחילה לשכנע את הממשלה לקדם חוק חינוך חינם מגיל אפס, עבור משפחות בהן שני ההורים עובדים.

לדבריו, "הגיע הזמן שמדינת ישראל תעשה הבחנה ברורה בין אדם עובד לאדם שאינו עובד. יש לקבל החלטה אמיצה, ולהציג מתווה מדורג לקידום חוק חינוך חינם מגיל אפס עבור בני זוג עובדים. זה ייתן תמריץ ליציאה לעבודה ויכניס לקופת המדינה תקציב נוסף, הדרוש למימון מהלך כזה, ומצד שני יאפשר פיקוח חינוכי מהשלבים הראשונים של התפתחות הילד.

"אין צורך להסביר את חשיבות הפיקוח החינוכי בשנים הראשונות לחיי הילד. מומחי חינוך מצביעים על חשיבות השנים הראשונות להתפתחות אישיותו ויכולותיו של הילד, והמדינה צריכה לתת את השירות הזה עבור משפחות עובדות, שנושאות בנטל ותורמות למשק. החלטה מסוג זה תשנה את פני החינוך באופן דרמטי", אמר השר שמחון, והדגיש כי לא ייתן ידו להעברת מעונות היום מהתמ"ת למשרד החינוך, כל עוד לא מדובר בשינוי מהותי ברוח הדברים שהציע.

"אם העברת האגף תהיה כרוכה בשינויים אמיתיים - אהיה הראשון לתמוך בכך", הבטיח.

תעריפי מעונות היום היו אמורים להתעדכן ולעלות ב-6% נוספים, מתעריף של 1,542 ₪ לילד לתעריף של 1,635 ₪ ומתעריף של 2,026 ₪ לתינוק לתעריף של 2,148 ₪. השינוי הזה מחייב חתימה של שר התמ"ת, וכל עוד מסרב השר לחתום הוא לא יתבצע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד