כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"יצרנו פיתרון סינון מושלם מבלי לפגוע במהירות ובחווית הגלישה"

ד"ר אלן ג'יקוב, מנכ"ל אינטרנט נטצח – מהפיכת האינטרנט המסונן של חברת 'נטצח', מספר בראיון מיוחד על החברה שהקים, על הדרישות הקפדניות ממערכת הסינון • וגם: מה הוא חושב על הצרכן הישראלי

ד''ר אלן ג'יקוב
ד''ר אלן ג'יקוב

אינטרנט מהיר, מסונן בקפידה באמצעות תוכניות מחשב מתקדמות, ללא התחייבות כספית כובלת ותודעת שירות גבוהה. עבור רבים המנויים לאינטרנט המסונן, שילובם של מושגים אלו הם בגדר חלום רחוק. אולם, מיזם משותף של מספר אנשי עסקים יהודים יראי שמיים הפך את החלום למציאות ואת השימוש באינטרנט לשימוש נוח, משתלם ולא פחות חשוב, בטוח לכל בית יהודי שומר מצוות. על מימוש הבשורה הזו אחראית חברת 'נטצח' מבית Jnet.

לאחר שבחו"ל חברת JNEt כבר צברה מעל ארבעים אלף לקוחות הפזורים בארה"ב, וקנדה, הוקמה השותפה הישראלית נטצח, וכשמה היא כן היא - ספקית אינטרנט צח ונקי לחלוטין.

את החברה בישראל הקים ד"ר אלן ג'יקוב כאשר לאחר עשרים וחמש שנים של פעילות תורנית, ועשיית 2 מאסטרים בפסיכולוגיה, הוא נתקל במהלך עבודתו עם זוגות דתיים בנזקי האינטרנט העצומים שעל פי מחקרים מובילים לרבע מכלל הבעיות בגילאי השלושים שנתהוו בגלל חשיפה לתכנים בלתי ראויים ברשת האינטרנט.

בעקבות הנתון המזעזע, הקים ביחד עם זעליג רוזנטל את jnet שזכתה להצלחה ניכרת, ובעקבות כך הוחלט על הצעת הפתרון גם לתושבי ארץ הקודש.

ההבטחה שאותה מביאים חברת נט-צח היא: אמנת שרות גבוהה במיוחד בסטנדרטים של חו"ל,ללא התחייבויות וללא קנסות יציאה,שרות זמין שנותן מענה להכל.וכל תקלה מטופלת מיידי.

החברה מציעה מס' דרגות סינון שמותאמות במיוחד לדרישות הלקוח ויוצרות פיתרון סינון מושלם מבלי לפגוע במהירות ובחווית הגלישה. כל זה נותן ללקוח את ההרגשה של גלישה רגילה ואיכותית.

ד"ר אלן, מדוע החלטתם להתחרות גם בשוק הישראלי, כאשר בניגוד לחו"ל, כאן ישנם מספר חברות המציעות שירותי אינטרנט מסונן.

ישנו פער שירות עצום בין המונחים בחו"ל לבין המקובל בארץ, ובמיוחד בחברות האינטרנט. גילינו שתודעת השירות בארץ מאוד נמוכה וקיים פיגור טכנולוגי שמעכב את יעילות העבודה מול המחשב. מצב שכזה מספק הזדמנות עבורנו כמי שמאמינים באיכות הגבוהה של האינטרנט המסונן שאנו מספקים וצורת ההגשה שלו.

אנו לא מגיעים למכור מוצר, טוב ככל שיהיה, אלא לקחת אלינו את הבעיות של הלקוח, ואנחנו לא חושבים שבגלל יש לנו מוצר מצוין, אז צריך לקחת את הלקוח כמובן מאליו, להיפך, אנו מחויבים להעניק ללקוח חווית מוצר ושירות ברמה הגבוהה ביותר שניתן, על מנת לשמור אותו אצלנו.

תוכנית ההצטרפות שלכם הינה שונה מכל החברות הקיימות, מדוע?

אנחנו מאמינים במוצר שלנו, נקודה. לכן אנחנו החברה הראשונה בישראל שלא מחייבת את הלקוחות לתקופות קצובות, והמינוי שלנו הוא חודשי בלבד. צעד זה מחייב אותנו לרמת שקיפות גבוהה מאוד, מכיוון שאם חלילה הלקוחות שלנו יחוו תקלות או שירות לקוי, הרי שהם יעברו לחלופות במהירות, וזאת שוב, בגלל שאנו לא מאלצים אותם להישאר באמצעות התחייבויות וקנסות יציאה.

בנוסף אנו מביאים רובד שקיפות נוסף כאשר כל המחירים שלנו הינם אחידים, לכלל המשתמשים, ואת אותו מחיר תקבל בגלישה באתר, בפנייה למוקד השירות, ואפילו באמצעות סוכני המכירות.

כאשר כל המתחרות מציעות מבצעים, ובהתמקחות קלה ניתן להוריד את המחיר משמעותית, האם זו לא התעלמות מהרגלי הצרכנות הישראלים?

כל פעם מצחיק אותי לראות איך בישראל עוסקים, לא מבינים שהמוצר הכי זול יוצא בסופו של דבר הכי יקר. בישראל כל היום מתעסקים בהשגת תנאים משופרים וקומבינות, ובסוף משלמים הכי הרבה מכל העולם, לדוגמה תבדוק כמה עולה קוטג' בארה"ב. אנחנו מציעים מוצר ייחודי ברמה שלא קיימת כיום, במחיר אחיד ומשתלם שישדרג באופן משמעותי כל צרכן מחשבים ירא שמיים, אולי בישראל עוד לא רגילים לכך, אבל הנה, הגענו...

אתה קורא למוצר שלכם ייחודי, אבל ישנם בישראל עוד חברות המציעות שירותי אינטרנט מסונן?!

בישראל קיימת כבר תקופה ארוכה מסורת של זלזול בלקוחות, כאשר מציעים מוצרים נחותים, שמצד אחד אינם מספקים סינון מושלם ואיכותי, ומצד שני מרשים לעצמם להתעמר בלקוחות, ולספק להם שירות קלוקל, מתוך הנחה שגויה, שאם יש להם מוצר שהלקוח צריך, אז מותר להם לבוא אליו בדרישות.

החשיפות האחרונות רק מוכיחים את הזלזול המתמשך, והגיע הזמן שהצרכנים ידעו שמגיע להם יותר, אצלנו הלקוח הוא באמת המלך.

אנו מתחייבים דבר ראשון לספק שירות באמת שירות אמריקאית, ולזה יש משמעויות מעשיות רבות.
1. אנו מספקים אינטרנט איכותי יותר מספקיות האינטרנט הרגילות בארץ.
2. אין אצלנו התחייבויות ולא קנסות יציאה.
3. אמינות ושקיפות, כאשר כל תקלה חלילה תדווח, וכל לקוח יקבל מענה מהיר ומלא.

ומעבר לרמת הצרכנות, מה הייחודיות שלכם ברמת הסינון?

אנו משתמשים במערכת שפותחה בהשקעה של מעל 2 מליון דולר. זו מערכת ייחודית שמשתמשת בטכנולוגיות המתקדמות ביותר על מנת ליצור פתרון סינון מושלם. מכיוון שאנו מאמינים שללקוח שלנו מגיע אינטרנט אמיתי, שיתן לו גישה לכל מה שהוא מעוניין, אנו שואפים לבצע את הסינון בצורה החלקה והנקיה ביותר, כך שהפגיעה בחווית הגלישה תהיה מינמלית עד בלתי מורגשת.

לאחר מחקרים שערכנו הסתבר כי השיטות של רשימות לבנות של רשימת אתרים פתוחים, או רשימות שחורות של אתרים חסומים, היא לא מספקת, ופוגעת קשות גם בחווית הגלישה, וגם באיכות הסינון. לכן אנו סורקים מיידית כל דף שהגולש מחפש, ובודקים את ההתאמה שלו למסלול של המשתמש, בזמן אמת, כאשר הבדיקה כוללת סריקת תוכן התמונות, כאשר כיום אנו יודעים באמצעות אלגורתים מיוחד שפיתחנו לזהות את מין המצולם, ואחוזי העור חשוף, ובכך להחליט האם וכיצד להציג את התמונה והתוכן הכולל.

גם שיטה ייחודית שפיתחנו כוללת קטגוריות חכמות שלומדות בזמן אמת, וכך הצלחנו ליצור מוצר יחודי שמתאים את הגלישה במדויק לצרכי הגולש.

עד כמה הסריקה המיידית מאיטה את מהירות הגלישה?

היא לא, בהתחייבות. ביצענו בדיקות מהירות בכל הכלים האפשריים, ואף מסרנו את המערכת לבדיקת מומחים ישראלים שביקשו לבדוק זאת, ועד כה לא נמצא שום פער בגלישה באמצעות מערכת הסינון. זוהי מערכת מהירה מאוד שמשתמשת בכלים החדשניים ביותר על מנת ליצור פתרון שלא יעיק על הגולש, ולא יפגע בחווית הגלישה.

מה עם רשתות אלחוטיות?

בשבילם יש לנו את הפתרון המושלם, אמנם יש להוריד תוכנה יעודית, אולם הפעולה שלה שונה לחלוטין מכל המקובל. על מנת לא לפגוע בחווית הגלישה, התוכנה שפיתחנו לא מונעת את התחברות והגלישה באמצעות רשתות אלחוטיות, אלא פשוט מעבירה את תעבורת הרשת לבדיקה דרך המערכת שלנו, כך היא מאפשרת לגולש להמשיך וליהנות מאינטרנט זמין בכל מקום בעולם, ועדיין להישאר בטוח ומוגן.

ומה עם אלו שלא רוצים אינטרנט או שרוצים רק תיבת מייל?

יש לנו כמובן גם את שאר המוצרים כגון חסימת אינטרנט לחלוטין, הגנה על האינטרנט באמצעות סיסמה, או חסימת רשתות אלחוטיות. אגב, כל התוכנות עוברות את מבחני האבטחה המחמירים ביותר, ואנו מעמידים אותם לבדיקה לכל מומחה הפונה אלינו. ובשמחה. מכיוון שאנו מודעים לכך שבכל זאת ישנם חסרונות להתקנת תוכנה על המחשב, אנו מפתחים כרגע פתרונות מתקדמים יותר, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, שיתמכו גם במערכות הפעלה חיצוניות, ויחסמו את כל החסרונות המוכרים כיום. גם למשתמשי המייל אנו מביאים בשורה מיוחדת, עם תיבות מייל תומכות בהעברת קבצים גדולים במיוחד, כך שאם השימוש שלכם הוא בקבלת קבצים באמצעות המייל, לא תצטרכו לחפש אינטרנט פתוח בכל פעם שתצטרכו להעביר קובץ גדול.

אתה מדבר על יכולות המתקדמות בכמה רמות מכל המוכר לנו, מדוע אנו שומעים על כך לראשונה, דווקא מכם ולא מהחברות הפעילות בישראל כבר שנים ארוכות?

יש בעיה בשוק הישראלי, והיא שלא יכולים להשקיע סכומים מספיקים בפיתוח מוצרים, וגם אם כבר כן משקיעים אין תרבות של דרישה לתוצאות ברמה הנדרשת. תרבות ה'סמוך' הישראלית, מאפשרת לחברות לזלזל באינטליגנציה של הלקוחות, ולספק מוצרים נחותים ולא מוגנים כיאות, מתוך מחשבה שהלקוח יסתפק במה שנותנים לו. בפועל הצרכן הישראלי מתוחכם בהרבה, ויעידו על כך אותם צעירים שעוקפים בקלות את כל ההגנות של מוצרי הסינון הקיימים. הגישה שלנו שונה מהותית, ומכיוון שאצלנו הלקוח הוא המלך, לקחנו לכל תחום מומחים מהרמה הגבוהה ביותר שניתן לגייס, גם העובדה ששותפי זעליג רוזנטל הוא סוג של 'האקר' חרדי, מחייבת אותנו למחקר ופיתוח כפי שנדרש מכל חברת טכנולוגיה המציעה מוצרי צריכה תחרותיים.

מי קהל היעד שלכם בישראל?

הגענו לארץ בעקבות בקשת הלקוחות שהכירו אותנו מארצות הברית, ולכן אנו פונים ראשית לאותם צרכנים אשר זקוקים לשימושי האינטרנט, אולם עד כה חששו מחשיפה לנזקי האינטרנט. כעת הגענו ואנו מאפשרים להם את אמצעי הסינון המושלם. בנוסף אנו מאמינים כי אנו מציעים חלופה אמיתית למאוכזבי שירותי הסינון הקיימים ובהמשך נפנה לשאר הציבור כאשר קהל היעד הסופי שלנו, הוא כל משתמשי האינטרנט בישראל, גם אלו שאינם שומרי תורה ומצוות. בינתיים אנו מעריכים את גודל השוק במאה וחמישים אלף משתמשים, כולל פלאפונים ומכשירים חכמים כבלאקברי ודומיו, אשר לכולם אנו מציעים פתרונות חכמים ומותאמים. ולכן קבענו לעצמנו כיעד ראשוני לוודא שהסינון לא יגיע על חשבון צרכי הגלישה, ובאמצעות הפתרון המושלם שאנו מציעים, נוכל להוריד את רף החסם להתחברות לאינטרנט.

פתרון מושלם? הצלחתם להגיע למאה אחוז סינון?

אין הכשר שאין לו כשלונות, אולם כפי שאתה מצפה מגוף הכשרות שאתה סומך עליו, שאם תהיה מעידה בהשגחה על מוצרי המזון, הם ידווחו ויטפלו בפירצה כראוי, כך אנו מתחייבים למאה אחוז שירות, ובמידה של כשל לא נחשוש מלהודיע, ולטפל בבעיה בשקיפות ובכנות. באתר שלנו ניתן להצטרף לאתגר לפיו כל גולש שיצליח להכנס לאתרים שאינם ראויים תוך שימוש ב'נטצח' יזכה בפרס כספי, אנו מתכננים לעתיד אפילו תחרות האקרים שינסו לפרוץ את המוצר שלנו, עם פרסים מאתגרים.

ואיך הצרכן הישראלי בינתיים?

אני אוהב אותו, מצהיר ד"ר אלן בחיוך. אמנם נכנסנו לארץ לאט, עם תקופת טסט ארוכה של מספר חודשים ובגדילה הדרגתית, אולם אנחנו כאן בשביל להישאר, המטרות שלנו הם לא רק חומריות ומכיוון שאנחנו באמת מאמינים בשינוי שהבאנו, אין לי ספק שנצליח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד