י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

כוחות ההצלה נערכים ליום כיפור • ויש גם המלצות

כוחות ההצלה ומד"א נערכים בכוננות שיא לצום יום הכיפורים • לראשונה יחולקו דפיברילטורים בכמאה בתי כנסת ברחבי ישראל • וגם: המלצות לצום קל ובריא

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון



מדי שנה, נזקקים במהלך במהלך יום הכיפורים כ-1500 בני אדם לשירותי הצלה. בשל כך, נערכים במד"א לכוננות שיא.

תחנות מד"א ברחבי הארץ יתוגברו בעשרות חובשים ואמבולנסים בנוסף לתקן שבמשמרות,

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, קיים הערכת מצב בשיתוף מנהלי האגפים של מד"א לקראת יום כיפור והנחה את מנהלי המרחבים לעמוד ברמת כוננות ג', שהיא הרמה הגבוהה ביותר, החל מערב יום כיפור ועד מוצאי החג.

בנוסף לצוותי מד"א בתחנות יתווספו גם השנה כוננים בעלי ציוד עזרה ראשונה אישי שחלקם אף כולל דפיברילטורים (כ- 100) בבתי הכנסת ברחבי הארץ, ויוכלו להעניק טיפול מיידי, מהיר ואיכותי לצמים שיחושו ברע.


לפי הניסיון, מרבית המטופלים על ידי צוותי מד"א, הם ילדים שנפגעים בכבישים כתוצאה מרכיבה על אופניים, מתפללים שחשים ברע עקב הצום ונשים בהריון שאחזו אותן צירים ויש להעבירן בדחיפות לבתי החולים.

למעלה מ-1500 מקרים בממוצע, מטופלים על ידי צוותי מד"א מדי שנה, בהם כ-500 בני אדם נזקקים לטיפול על ידי צוותי טיפול נמרץ של מד"א וכ-100 בני אדם מתעלפים כתוצאה מהצום.

להלן כמה המלצות לקראת הצום

ארוחה מפסקת:

1. בכדי להקל על הצום, במיוחד לילדים הצמים לראשונה, יש להקפיד על שתייה מרובה לפני תחילת הצום. יש לשתות לפחות ליטר וחצי ולהפחית את שתיית המשקאות המכילים קפאין (קפה, קקאו, קולה, תה). כמו כן, מומלץ להימנע משתיית משקאות מתוקים המגבירים תחושת צמא.

2. יש להימנע ממאכלים מלוחים במיוחד, כמו חמוצים ופיצוחים הגורמים לספיחת נוזלים ולצמא. על ילדים שאינם רגילים לצום, ואוהבים לטייל במהלך הצום, להקפיד עוד יותר על שתייה מספקת ושהות באזורים מוצלים.

3. במהלך הארוחה המפסקת, מומלץ לשלב מכל קבוצות המזון, פחמימות מורכבות עם חלבונים וירקות, היוצרות תחושת שובע לזמן רב יותר.

חולי סכרת יקבלו הוראות מרופא המשפחה על מינוני אינסולין שיש להזריק אחרי הארוחה ובמהלך הצום.

יום הצום:

במידה ומרגישים חולשה כללית, כאבים בחזה, הזעה מוגברת או קשיי נשימה, יש להזעיק במהירות את מד"א בטלפון החירום - 101.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד