ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

צרכנות או צרחנות? • 'בחדרי חרדים' משיק: ערוץ מיוחד

אתר ישראל הוגנת, בשיתוף אתר 'בחדרי חרדים', עוזרים לכם לקבל את מה שבאמת מגיע לכם, או במילים אחרות: לא לצאת פראיירים • 'דפקו' אתכם? רימו אתכם? כנסו-כנסו

ישראל מתקוממת. עיבוד: ישראל הוגנת
ישראל מתקוממת. עיבוד: ישראל הוגנת



בשנים האחרונות אנו עדים למציאות צרכנית חדשה, כזו שהולכת ומתפתחת בצעדי ענק ובקצב מסחרר, כזו שסוחפת אותנו לרכוש שירותים ומוצרים חדשים שיהפכו את חיינו לקלים יותר ואותנו לעצלנים יותר.

הצרכנות החדשה הזו, מביאה עמה בשורה לציבור בכל הקשור לחדשנות וקידמה, אך בהתאם מביאה עמה עליה מתמדת בכמות הבעיות והתקלות בהן אנו נתקלים כצרכנים. אנו ערים לקצב הולך וגדל בכמות התלונות נגד בתי עסק ונותני שירות בישראל, ובמקביל באופן לא מפתיע, אנו שומעים על עמותות וארגונים נוספים הפועלים על מנת להגן על הצרכן, ולהעניק לו את הכלים והידע להפוך מ"צרחן" לצרכן.

עולם הצרכנות שלנו, הוא עולם שעל מנת לשרוד בו אנו זקוקים לדעת את החוקים שנועדו להגן על הזכויות שלנו, אך לעיתים אין די בידע בלבד וקיים צורך ממשי לפעול נגד בית עסק מסוים או תופעה צרכנית לקויה כל שהיא. אנו נדרשים לתשומת לב מרובה לפרטים ולאותיות הקטנות, וכן לבצע מעקב צמוד אחר הכספים שאנו משלמים, ופעמים שאנו נדרשים למאבק עיקש בדרך לקבל את המגיע לנו.

בחדרי חרדים משיק בימים אלו פורום צרכני יוצא דופן בהיקפו, בו יוכלו הגולשים לקבל מענה במגוון תחומים צרכניים.

באמצעות הפורום תוכלו לרכוש כלים על מנת להתמודד עם בעיות וכשלים צרכניים מכל סוג, ולהפנות שאלות בנושאי ביטול עסקה, התמודדות עם חוב בהוצאה לפועל, הגשת תביעה נגד בית עסק בבית משפט לתביעות קטנות ועוד. הפורום ינוהל ע"י אתר ישראל הוגנת – ארגון הפועל מזה שנים על מנת להגן על ציבור הצרכנים והעובדים בישראל, ומעניק מידע וסיוע נרחב בתחומים אלו הנוגעים לכל אחד ואחד מאיתנו.



"טעות" בחשבון. האמנם?

הסיבה לאותן תופעות וליקויים נעוצה בין היתר בכך שרוב נותני השירות בארצנו היפה, מספקים שירות למיליוני צרכנים בו זמנית – מצב כזה הוא מקור לתקלות צרכניות רבות, ומתבטא לרוב בשירות לקוי, בגביית תשלומים עודפת, במוצרים פגומים ובמרעין בישין אחרים.

אם ניקח (לצורך המחשה בלבד) את תחום הסלולאר בישראל, נמצא שכמעט כל צרכן במדינה נתקל לפחות פעם אחת ב"טעות" בחשבון החודשי שלו. אותה טעות היא תופעה נפוצה ומעניינת ביותר, שכן רוב ה"טעויות" משרתות בדרך כלל את חשבון הבנק של החברה, לעומת מקרים בודדים בלבד בהן הטעות היא לטובת הארנק שלנו הצרכנים.

לתופעת הטעויות בחשבון החודשי קיימות תיאוריות קונספירציה רבות, ישנם הסבורים כי הטעות היא פעולה יזומה ומתוכננת בקפידה שמטרתה לשלשל לכיסם של בעלי החברה מאות אלפי שקלים בחודש. אלו שסבורים כך אף מגייסים כהוכחה את שכיחותה הרבה של התופעה, שמקורה ככל הנראה בכך שצרכנים רבים אינם עוברים על החשבון החודשי הנוחת בקביעות בתיבת הדואר שלהם, ומשכך אינם מודעים ל"טעות" שנפלה בחשבונם ואינם דורשים את כספם בחזרה.

במדור הצרכנות החדש של "בחדרי חרדים" נפרסם מפעם לפעם טיפים ומידע שיעזרו לכם להפוך לצרכנים נבונים ואפילו יחסכו לכם כסף! נספר לכם על תלונות מעניינות ותביעות שהוגשו בתחום הצרכנות, נסקור מוצרים ושירותים חדשים, וכמובן, נשתדל לעזור לכם בכל עניין באמצעות פורום הצרכנות באתר.

"דאגה בלב איש - ישיחנה"

בינתיים, ננסה לסלול עבורכם את הדרך לשלושה גופים הפועלים לטפל (ללא תשלום) בכל עוול צרכני שנגרם לכם. אנו ממליצים לכם "לא לשמור בבטן", לעמוד על זכויותיכם, ולקבל את המגיע לכם. זכרו! תלונה המוגשת בארגונים אלו יכולה להועיל קודם כל לכם, אך בעיקר עשויה להועיל לציבור צרכנים רחב באמצעות חשיפתה ופרסום אמצעי הזהירות ממנה, ובכך היא עשויה להיחשב גם כמצוות "ואהבת לרעך כמוך"...

ישראל הוגנת – טיפול בתלונות צרכנים ועובדים, סיוע משפטי והגנה מפני תביעות והוצאה לפועל.
ניתן לשלוח תלונות באמצעות:
טופס תלונה באתר
באימייל: [email protected]
בפקס: 057-7961100

המועצה הישראלית לצרכנות – גוף ממשלתי המטפל בתלונות צרכנים
ניתן לשלוח תלונות באמצעות:
טופס תלונה באתר
באימייל: [email protected]
בפקס: 03-6241035

אמון הציבור – מלכ"ר הפועל לקידום הגינות בעסקים
ניתן לשלוח תלונות באמצעות:
טופס תלונה באתר
באימייל: [email protected]
בפקס: 03-5601384



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד