כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

עונשים מחמירים לעברייני תנועה בשבוע האחרון

34 חודשי מאסר בפועל נגזרו על נהג שהשתתף במרוץ מכוניות וגרם למוות שני נוסעים, 80 שעות של עבודות שירות נגזרו על רוכב אופניים שגרם לתאונת דרכים. שלילה ל-3 שנים לנהג שנסע במהירות 173 קמ"ש

עונשים מחמירים לעברייני תנועה בשבוע האחרון



80 שעות של עבודות למען הציבור לרוכב אופניים

בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב, הרשיע לאחרונה רוכב אופניים, שנכנס לצומת באור אדום וגרם לתאונת דרכים, וקבע כי ניתן לשלול את רישיון הנהיגה שלו.

מיכאל עדס נאשם בכך שנכנס לצומת כשבכיוון הנסיעה היה אור אדום ברמזור, וכתוצאה מכך גרם לתאונת דרכים. עדס נאשם כי לא ציית לרמזור אדום ונהג בקלות ראש.

השופטת דלית ורד כתבה בפסק הדין כי: עדס נסע על הכביש ולכן כמו כל רכב עליו היה לציית לרמזור. השופטת ורד טענה כי אם יורשע עדיין יוכל לרכב על אופניו ולכן העונש איננו מניעתי וגם לא הרתעתי, לטענתה, אופניים נכללים בהגדרה של כלי רכב.

בית המשפט פסק כי רישיונו של עדס יישלל ל-60 ימים, אך עורכי דינו של עדס הגיעו להסדר טיעון עם הפרקליטות והוסכם כי במקום השלילה הוא יבצע 80 שעות של עבודות למען הציבור. ובנוסף ישלם קנס של 1800 שקלים.

עמותת אור ירוק: "רוב מקרי המוות של רוכבי אופניים נגרמים בתאונות דרכים במפגש עם כלי רכב. לכן, על רוכבי האופניים להיזהר בצורה רבה יותר מאחר והם לא מוגנים כמו במכונית. על רוכבי האופניים לכבד את חוקי התנועה למען ביטחונם ובטחון שאר כלי הרכב".

שלילה ל-30 חודשים לנהג שנסע במהירות 173 קמ"ש

בפעילות של משטרת התנועה במחוז הערבה, נתפס נהג חדש בן 19, כשהוא נוהג ברכבו במהירות של 173 קמ"ש. המקרה אירע בכביש 25 סמוך לדימונה כאשר המהירות המותרת בו היא 90 קמ"ש.

בתאריך 06.09.2011, השופט אלון אופיר קבע כי: "מדובר בהתנהגות כביש בריונית ומסוכנת אשר רק בנס לא הסתיימה בתאונה קטלנית. כל צורך בסטייה במהירות כה גבוהה עלול להוביל מיידית לאובדן שליטה מוחלט ותאונה קטלנית.

השופט אופיר קבע עוד, כי רישיונו של הנאשם יישלל לתקופה של 30 חודשים בפועל, 10 חודשים על תנאי למשך שלוש שנים וקנס של 1000 שקלים.

עמותת אור ירוק: "מהירות היא הגורם המשמעותי ביותר בכל תאונות הדרכים. ככל שהמהירות גבוהה יותר, כך קשה לנהג להגיב ולבלום ועוצמת הפגיעה גבוהה יותר. טוב עושה בית המשפט שמחמיר עם עברייני התנועה".

34 חודשי מאסר בפועל למשתתף במרוץ מכוניות בו נהרגו שניים

בתאריך 19.05.2006 השתתף מוחמד ג'בארין במרוץ מכוניות עם חברו איברהים אגברייה. ג'בארין נהג ברכב מסוג הונדה ואגברייה נהג ברכב מסוג וולבו. בצומת מגידו התחילו השניים להתחרות זה בזה כשרכב הוולבו נוסע במהירות של מעל 130 קמ"ש. בשלב מסוים פגע אגבריה שנהג בוולבו, ברכב אחר, איבד את השליטה על הרכב ונזרק לשדה מימין לכביש, תוך שהוא פוגע בתחנת הסעה ובעמוד תאורה שהיו בכביש. מעוצמת התאונה, נחצה הוולבו לשניים. מוחמד אגברייה ואדהם אגברייה, שישב לצידו, נהרגו במקום. יתר נוסעי הוולבו נחבלו חבלות של ממש ואושפזו עקב כך לקבלת טיפול רפואי בבי"ח.

השופטת הורוביץ כתבה בהחלטתה כי: למרות שג'בארין לא היה מעורב ישירות בתאונה, הוא השתתף מרצונו בתחרות פרועה תוך שהוא נוסע במהירות מופרזת מסכן רכבים אחרים. אגברייה שילם בחייו, ואילו ג'בארין צריך לקבל את עונשו מבית המשפט

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה חני הורוביץ גזרה על ג'בארין, 34 חודשי מאסר בפועל ו-21 חודשים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, שלא יעבור עבירה של נהיגה בזמן פסילה או עבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף. בנוסך נשלל רישיונו ל-15 שנים.

עמותת אור ירוק: "הכביש איננו מקום שמתאים לתחרות או משחקים. לכן, חשוב שבית המשפט לא מקל ראש בתופעה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד