ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

לא לחרדים בלבד: אטיאס יבנה ב...סחנין

גם הערבים ייהנו ממענק ה-100 אלף • הערב תצא לדרך בניית שכונה חדשה מבנייה רוויה בסכנין • במוזמנים: נציגי משרד ראש הממשלה ומשרד הבינוי והשיכון

אריאל אטיאס. צילום יחצ
אריאל אטיאס. צילום יחצ



פרויקט בלתי שגרתי עומד להיות מושק הערב (ג) והוא עתיד, כפי הנראה, לסתום פיות רבים שטענו כי במשרד הבינוי והשיכון דואגים...לחרדים בלבד ובוודאי לא לערבים.

לא פעם תקפו נציגי הסיעות הערביות את שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, על כך שבישובי הערבים לא יוכלו ליהנות ממענקי ה-100 אלף שקלים שהושגו לישובי הפריפריה.

אטיאס שב והסביר להם כי המענקים הללו ניתנים רק לבניה רוויה וכי המדינה אינה יכולה לאפשר עידוד של בניה בלתי רוויה תוך בזבוז קרקעות.

הנציגים הערביים, מצידם, טענו כי מדובר במסורת בנייה בת שנים וכי קשה עד בלתי ניתן לשנותה.

הערב, כאמור, עומדת האגדה להתנפץ, לפחות בישוב אחד בארץ, בסחנין.

מדובר בשכונה חדשה, בבניה רוויה, שתושביה יהיו זכאים למענק המדובר.

דוברי הפרויקט, ששלחו לנו הזמנה לאירוע ההשקה, אמרו לנו כי "מדובר בפרויקט חלוצי בקרב המגזר הערבי, שנועד בין היתר להעמיק את ההיכרות עם יתרונות הבניה הרוויה בקרב המגזר הערבי, בניה שכיום אינה נפוצה במגזר והיא בעלת חשיבות לאומית משום שהיא מסייעת בפתרון בעיות צפיפות ומחסור במשאבי קרקע".

הפרויקט יכלול 247 יחידות דיור, ועוד 105 יחידות דיור לבנייה חדשה גבוהה ונמוכה בשכונה שתיקרא בשם "השכונה החדשה". יחידות דיור אלו מהוות חלק מתב"ע הכוללת לא פחות מ-1,900 יח"ד. השכונה תכלול פיתוח בסטנדרטים גבוהים, שטחים ציבוריים מפותחים, תאורת רחוב, מדרכות, מרכז מסחרי, שירותים קהילתיים, שטחים ירוקים וסביבת משחקים מוגנת לילדים.

באירוע, אגב, ישתתפו מלבד נציגי עיריית סחנין גם נציגי משרד ראש הממשלה ומשרד הבינוי והשיכון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד