כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

כתב אישום: לא פירט תלוש השכר

חברת 'גני אליזה' בבנימינה לא ציינה בתלושי השכר של עובדיה את שעות העבודה שלהם • משרד התמ"ת פנה לבית הדין לעבודה בחיפה • מעסיקים, ראו הוזהרתם

תלוש
תלוש

במסגרת חקירות שנוהלו במחוז חיפה של האגף לאכיפת חוקי עבודה במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (תמ"ת), ע"י המפקחת זהבית סבח בן חמו, נמצא כי בחברת "גני אליזה בע"מ" - המפעילה אולם אירועים בבנימינה - הועסקו שישה עובדים אשר נמסרו לידיהם תלושי שכר בהן לא מפורטות שעות העבודה שלהם, כפי הנדרש בחוק הגנת השכר.

בעקבות הממצאים, הגישה המחלקה המשפטית במשרד התמ"ת כתב אישום כנגד "גני אליזה בע"מ", באמצעות עו"ד איריס דוהן.

הנאשמת הודתה בעובדות המפורטות בכתב האישום במסגרת הסדר טיעון, אך טענה כי מדובר בכשל טכני ואין פגיעה ממשית בתנאי העבודה של ששת העובדים ולכן אין המדובר בעבירה חמורה.

על יסוד הודאתה, הורשעה בעבירות המיוחסות לה בכתב האישום.

במסגרת הטיעונים לעונש, טענה נציגת המחלקה המשפטית במשרד התמ"ת, עו"ד איריס דוהן, כי המדובר באי פירוט שיטתי וכי תיקון 24 לחוק הגנת השכר בא להבטיח שכר הוגן, פירוט השכר לכל עובד ועובדת במדינת ישראל.

נשיא בית הדין לעבודה בחיפה, השופט רמי כהן, קבע כי אין מדובר בכשל טכני אלא בשקיפותו של תלוש השכר לעיני העובד כדי שרק כך יוכל ללמוד האם זכויותיו הלכה למעשה ניתנו לו ושולמו לו.

נשיא בית הדין המשיך ואמר כי העובדה שהמחוקק מצא לנכון בתיקון מיוחד לקבוע חיוב של מעביד לפרט בתלוש השכר את כל הנוגע לשכרו של העובד, יש לה תכלית. התכלית היא שרק כאשר יוכל עובד להתבונן בתלוש השכר ולדעת בדיוק עבור מה קיבל תשלום - יוכל אותו עובד להיות משוכנע או לבדוק כל המגיע לו אכן שולם לו.

לדברי התובעת הראשית במשרד התמ"ת, עוה"ד גלי לוי, "פסיקה זו מהווה נדבך חשוב בהרתעת מעסיקים שאינם מקיימים את הוראות החוק ומסייעת בהובלת השינוי בפועל בשוק העבודה.ציבור המעסיקים צריך להיות מודע לכך שאי עמידה בחובות על פי דין מהווה עילה לפתיחה בחקירה פלילית ובסופו של הליך עלולה להוביל להרשעה פלילית ולסנקציות מרתיעות".

לדברי חזי אופיר, מנהל אגף האכיפה במשרד התמ"ת, במסגרת תכנית העבודה לשנת 2012, יפעל המשרד לקיים אכיפה מוגברת ובדיקות פתע כנגד מעסיקים פוגעניים – בדגש על אכיפה בתחום חוק הגנת השכר - וזאת על מנת לבדוק ולהבטיח כי הוראות החוק מקוימות וכי זכויות העובדים אינן הפקר".

לתשומת ליבם של כל המעסיקים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד