כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דגמי יוקרה של ב.מ.וו נמכרים בסין בהנחה של 20%

3בקרוב בישראל? יצרניות מכוניות היוקרה המובילות בעולם, ב.מ.וו, דיימלר ואאודי, סובלות מהאטה בצמיחת מכירותיהן בסין

דגמי יוקרה של ב.מ.וו נמכרים בסין בהנחה של 20%

שוק מכוניות היוקרה בסין חווה האטה על רקע הגבלות חדשות על כניסה לערים מסויימות עם כלי רכב פרטיים, מחירי הדלק הגבוהים והאטה בצמיחה הסינית. יצרניות היוקרה, בהן ב.מ.וו, דיימלר ואאודי, החלו להציע הנחות ומבצעים על מכוניותיהן בשוק הסיני.

ב-8 החודשים הראשונים של 2010 נרשמה צמיחה של 48% במכירות מכוניות היוקרה בסין, מה שעודד יצרניות רבות להשקיע יותר מאמצים בשוק הסיני הפורח. עם זאת, השנה בתקופה זו נרשמה צמיחה איטית יותר של 29% בלבד, לפי חברת המחקר ג'יי.די פאואר.

3 יצרניות מכוניות היוקרה המובילות בעולם, ב.מ.וו, דיימלר ואאודי, סובלות מהאטה בצמיחת מכירותיהן בסין, ונאלצות להתמודד עם ירידות מחירים בתחום. סוכנויות של ב.מ.וו מציעות הנחות של עד 19%, ודגם C-Class Elegance של מרצדס נמכר ב-20% פחות ממחיר המחירון, לפי אתר השוואת המחירים cheshi.com.

האטה בצמיחה הכלכלית של סין וההגבלות על שוקי האשראי במדינה עשויות לגרום לרוכשים ממשרות ניהוליות ביוניות עד בכירות לשקול מחדש על רכישת מכוניות יוקרה, או לדחות את ההחלטה על כך, להערכת האנליסט סקוט לאפריז מחברת CLSA אסיה פסיפיק מרקטס. הבנק המרכזי של סין העלה ריבית 5 פעמים בשנה האחרונה, ועיריית בייג'ין הגבילה את מספר לוחיות הרישוי שהיא מנפיקה החל בינואר הקרוב.

לכך נוספים מלאים גדולים, המפעילים לחץ על סוכנויות הרכב בסין להוריד מחירים, לפי ג'יי.די פאואר. שוק מכוניות היוקרה עדיין צפוי לרשום ביצועים טוביות יותר משוק כלי הרכב בכללו, שצפוי לצמוח השנה ב-5% בלבד, לעומת 32% בשנה שערה. שוק היוקרה לרוב מושפע לאט יותר מהאטות כלכליות מהשוק הכללי, כיוון שהשכבות החלשות יותר הן לרוב אלו שנפגעות ראשונות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד