כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מצאו ההבדלים: מכוניות מוכרות בשמות חדשים

מלחמת הגירסאות גורמת לסיאט וסקודה להפוך לפולקסווגן, מיצובישי הופכת לפיז'ו, וסיטרואן ולנצ'יה הופכת משום מה לקרייזלר

  • ו' תשרי התשע"ב
מצאו ההבדלים: מכוניות מוכרות בשמות חדשים
יעקב נחומי

שיתופי פעולה אינן דבר חדש בענף הרכב, אבל נדמה שההבדלים בין מכוניות המבוססות על אותה פלטפורמה הולכים ומטשטשים. יצרניות הרכב מציגות מכוניות מוכרות עם סמל ושם חדש, מבלי להסתיר זאת. כך לדוגמה, בשבוע האחרון סיאט וסקודה הציגו גירסאות משלהן לפולקסווגן אפ. פיז'ו וסיטרואן שיווקה רכב פנאי שמייצרת מיצובישי, וולנצ'יה תתחיל להימכר כקרייזלר.

פולקסווגן הציגה לפני כשבועיים בתערוכה בפרנקפורט, מכונית מיני מעניינת בשם אפ. למכונית הקטנה מנוע בנפח של 1.0 ליטר ובהספק של 60 או 75 כ"ס, בנוסף לאיכות חומרים גבוהה ומרווח פנימי מפתיע בגודלו. הדבר הפך אותה לאחת המכוניות המסקרנות בתערוכה.

לא עברו כמה ימים וסקודה הציגה גירסה משלה, בשם סיטיגו, ומייד הצטרפה אליה גם סיאט, עם מכונית בשם מי (Mii). ההבדלים בין המכוניות הם עיצוב החזית והחלק האחורי, איכות החומרים בתא הנוסעים וגם המחיר. היבואנית המקומית, צ'מפיון מוטורס, מתכננת לייבא את שלוש המכוניות במהלך 2012. המחיר טרם נמסר.

ה-ASX הוא רכב פנאי קומפקטי שמבוסס על רצפת הלאנסר. מחסור בגירסאות מתאימות מנע ממנו להגיע לשוק הישראלי. אבל כעת מציגות פיז'ו וסיטרואן גירסאות אירופיות למכונית, תחת השמות: פיז'ו 4008, והשם המגושם של סיטרואן - C4 קרוסאייר. כעת הן יוצאו גם עם מנועי דיזל של הקונצרן הצרפתי. לארץ צפוייה להגיע המכונית תחת דגלה של סיטרואן.

השידוך המוזר ביותר ברשימה הוא בין לנצ'יה, המותג שנחשב בעבר לאוונגרדי, ובין קרייזלר - מותג שמזוהה עם ספינות כביש אמריקניות עטויות כרום. מאז שפיאט רכשה את קונצרן קרייזלר, שתי החברות מאחדות כוחות. דגמי קרייזלר משווקים באירופה כלנצ'יה, וכך מכונית כמו קרייזלר 300C הופכת ללנצ'יה תמא. השבוע קיבלו הדגמים לנצ'יה אפסילון ותמא את סמל קרייזלר, תחתו יימכרו בבריטניה.

היבואניות הישראליות של שני המותגים מנהלות מלחמה על המותג שיישאר כאן, אך בכל מקרה - לא נראה כאן את אותן מכוניות תחת שמות אחרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד