ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

טבע נכנסת לשוק תחליפי החלב בישראל: משיקה את נוטרילון

מחיר קופסת 800 גרם - 75 שקל • פריגו צפויה להשיק גם היא מוצר דומה בישראל לקראת 2012

  • י"א תשרי התשע"ב
טבע נכנסת לשוק תחליפי החלב בישראל: משיקה את נוטרילון

לאחר שהכריזה לפני כשלושה חודשים על כניסתה לשוק תחליפי חלב האם בישראל, משיקה היום חברת טבע ישראל, מקבוצת טבע, את המוצר החדש - "נוטרילון", באמצעות שיתוף פעולה עם חברת נוטרישיה (Nutricia), יצרנית תחליפי חלב האם הגדולה באירופה והשנייה בגודלה בעולם.

נוטרילון ישווק בשתי אריזות, 400 גרם ו-800 גרם, והוא מיועד לשלושה שלבי התפתחות, באותה הפורמולה בה הוא משווק באירופה ולא בפורמולה ייחודית לישראל. לדברי החברה הפורמולה הנה היחידה שמכילה בנוסף לרכיבים הבסיסיים החיוניים להתפתחות הילד גם שילוב רכיבים ייחודי, המוגן פטנט מסוג GOS/FOS, אשר תורם בדומה לחלב אם למערכת חיסון בריאה, מגן מפני מחלות, ובעל השפעה מיטבית על מערכת העיכול.

במחקרים שערכה החברה במשך 15 שנה בין נוטרילון ללא תערובת הרכיבים הייחודית לבין נוטרילון עם התערובת, נמצאו 50% הפחתה במחלות של מערכת העיכול, 46% הפחתה במחלות של מערכת הנשימה, 35% הפחתה כללית בזיהומים בשנתיים הראשונות, פחות אפיזודות של חום, בצורך מתן אנטיביוטיקה, ופחות אלרגיה של העור.

המוצר החדש יושק אחרי החגים, ויעלה על המדפים בתחילת נובמבר. מחיר מדף ממוצע באריזת ה-400 בכל שלושת השלבים יהיה זהה למחיר לסימילאק אדוונס פלוס, ויעמוד על 46 שקל. באריזת ה-800 גרם יתומחר המוצר ב-75 שקל, מחיר של 9.37 שקלים ל-100 גרם. הבטחת החברה היא כי המוצר החדש יהיה זול בכ-5% במחיר המדף מסימילאק אדוונס פלוס, ובכ-9% במחיר מבצע. כמו כן מבטיחים בחברה כי המוצר יהיה זול בכ-10% במחיר המדף ממטרנה אקסטרא קייר, ובכ -15% במחיר מבצע.

המוצר החדש נכנס לקטגוריית תחליפי החלב המתקדמים כמו לסימילאק אדוונס פלוס ומטרנה אקסטרה קאר. "יש לנוטרישה מוצר בסיסי יותר עם פחות מרכיבים, ובניתוח שעשינו לא ראינו טעם להביא מוצר כזה, שאין לו ערך מוסף", אומרת הדר מרחב-נאמן, מנהלת יחידת מוצרים ללא מרשם ומוצרי צריכה בטבע ישראל. לדבריה נוטרישיה סיפקה למטרנה את הפורמולה המוכנה לשימוש שסופקה לאמהות בבתי החולים בין 2004 ל-2009. לדברי מרחב-נאמן, בחירת בית-חולים בתחליף חלב נמצא במחקרים שערכה החברה כשיקול משמעותי עבור האם בבחירת המוצר. "למרות שחשוב לאם המחיר, מצאנו שהיא גם חרדה לתינוקה ומעוניינת בגורם חיצוני שיבדוק ויחליט עבורה על תחליף חלב, וגורם ראשוני כזה הוא בית החולים".

מלבד הסדרה הרגילה ישווקו שבעה מוצרים מתמחים, ללא חלוקה לשלבים. המוצרים מיועדים לפגים, לתינוקות עם אי סבילות או רגישות לחלב, לתינוקות עם מערכת עיכול רגישה, היפואלרגני לתינוקות עם אלרגיה בעור והיסטוריה של אלרגיה במשפחה, ללא לקטוז, סויה, ואנטי ריפלוקס להפחתת פליטות מרובות. לדברי החברה, בשני מוצרים - לאלרגיה בעור ולהקלה בעיכול - אין מוצרים מתחרים בישראל. למוצרים המתמחים אין מחירים עדיין והם יושקו רק בינואר.

דן דניאלי, מנכ"ל טבע פארמה, הכריז בעבר שהמטרה של טבע ושל נוטרישיה היא לנגוס בנתח של 15% לפחות מהשוק בתוך ארבע שנים. מחזור המכירות של שוק תחליפי חלב האם בישראל, הנחשב ריכוזי ביותר, נאמד ב-500 מיליון שקל (ב-12 החודשים שהסתיימו במאי 2011). השוק מתחלק בין מטרנה, שהחזיקה ב-54% מהשוק, ובין סימילאק שהחזיקה וב-45% מהשוק. הריכוזיות הגבוהה בשוק נוצרה עקב משבר רמדיה ב-2003, אז יצאה החברה מהשוק, יציאה שהביאה לגדילת נתחי השוק של שתי המתחרות הנשארות.

שחקנית נוספת אמורה להיכנס לשוק בקרוב - פריגו, בעלת PBM - היצרנית הגדולה בארה"ב של תחליפי חלב האם במותג פרטי של רשתות הפארם והשיווק. החברה הודיעה בעבר על כוונתה להיכנס לשוק בישראל לקראת 2012.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד