ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

כישלון המו"מ • המתמחים: "החלטנו להתפטר, יש גבול"

נציגי המתמחים הודיעו כי בכוונתם לממש היום את מכתבי ההתפטרות: "משרתי הציבור הפכו אותנו לאויבי האומה" • כמה עשרות מתמחים לא הגיעו כבר היום לעבודה

הפגנת המתמחים. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי
הפגנת המתמחים. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי

לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים להגיע להבנות, החליטו הבוקר הרופאים המתמחים להניח את המפתחות על השולחן ולהתפטר באופן רשמי מעבודתם.

"אני מסיימים היום מסכת התעללות", אמרו נציגי המתמחים במסיבת עיתונאים, אותה כינסו בתל-אביב.

"הקרבנו את היקר לנו מכל, יש גבול", המשיכו.

אחר כך גם מצאו את האשמים. הראשון שבהם: אילן לוין, נציג האוצר, "שלאחר שסיים לדרוס את ציבור האחיות, התפנה לטפל בציבור הרופאים. קיבלנו יחס של פושעים מצד פקידות שיכורת כוח, דחקו בנו לוותר על החולים ועל הטיפול בהם", אמרו.

"אנחנו בשעה קשה", אמרו נציגי המתמחים והציגו את מטרתם לא כדאגה לתנאים של עצמם, אלא כדאגה ל"סבתא במחלקה הפנימית" או לעקרון "רפואה שווה לעניים ועשירים".

"משרתי הציבור הפכו אותנו לאויבי האומה", אמרו. כן, הם בהחלט מכבדים את בית המשפט הרבה יותר ממה שעושה זאת לוין, על כן יבקשו כבר היום מנשיאת בית המשפט שלא להוציא צווי מניעה או ריתוק.

"זאת המדינה שצריכה לקחת אחריות למעשיה. לא נוכל יותר להיות אחראים ולהתחייב למה יעשו חברינו כי במדינה כזאת שבה בריונים לא מכבדים הסכמים - איש הישר בעיניו יעשה".

"החלטנו להתפטר כי קצנו בזה", הוסיפו ואחר כך גם האשימו את ראש הממשלה ש"הפתרון בידיו". לדעתם, "למרות הרושם שהבין את גודל המשבר והמצוקות ולמרות הודעת בית המשפט שהדיון יהיה בחסותו, לא התערב באופן פעיל למציאת פתרון"

הבוקר לא הגיעו כמה עשרות רופאים מתמחים לעבודה, חלקם אף הודיעו רשמית על התפטרות.

בלשכת ראש הממשלה מיהרו להגיב והודיעו, כי כפי שהבטיח נתניהו למתמחים בפגישתם, הוא פועל גם עכשיו למצוא פתרון. "ראש הממשלה ביקש מהמתמחים שהות של שבועיים, והוא מצפה מהם לגלות אחריות", אמרו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד